Я У СВІТІ 4 клас за підручником О. В. Тагліної - розробки уроків

ЛЮДИНА І СВІТ


Урок 24. ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ — НАШ СПІЛЬНИЙ ДІМ


Мета: розширити уявлення учнів про Землю як спільний дім для всіх людей; розвивати почуття людяності; виховувати любов до людей.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Слухання вірша

На Землі, у домі вселюдському —

Протиріч і негараздів тьма,

Будьте, люди, обережні в ньому!

Іншої домівки в нас нема.

— Що головне хотів сказати автор вірша?

— Земля — наш дім. Можливо, це єдина планета, на якій існує життя у Всесвіті.


III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про Землю — спільний дім для всіх людей.

 

ІVВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя з елементами бесіди

— Скажіть, будь ласка, діти, що таке дім? (Відповіді учнів.) Звісно, це приміщення, в якому проживають люди, це ще може бути приміщення для розміщення різних установ, офісів. Кожний із вас живе в своєму будинку, в своєму рідному місті. Ви живете разом із батьками, іншими родичами. Але у всіх людей є спільний дім — планета Земля.

А як ви розумієте слово спільний? (Відповіді учнів.) Так, спільний — це такий, який належить багатьом, усім, стосується всіх. А тепер погляньмо на малюнки. (Учитель вивішує малюнки звичайної хати, багатоповерхового будинку, будинку державної установи.) Ось (показує хату) — дім однієї родини, де спільно проживають батьки, діти, дідусь і бабуся та інші, ведуть своє спільне господарство. А тепер подивіться на цей малюнок — це багатоквартирне житло, спільний дім, де проживає багато родин, вони живуть хоч кожен у своїй квартирі, але у спільному домі і також мають спільне господарство: газ, воду, освітлення, опалення, двір і т. ін. А в цьому домі розміщені державні установи (малюнок). Це будівля банку. І ось погляньте на карту світу — це карта нашої планети Земля. У кожному її куточку живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у своїх власних будинках або в багатоповерхівках, у селі чи в місті, але всі ми живемо на одній планеті — планеті Земля, яка і є для всіх нас спільним домом. Отже, Земля — спільний дім для всіх людей.


2. Робота за підручником (с. 100-102)

Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».

Читають текст рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують завдання на с. 100.

Опрацьовують матеріали рубрики «Я хочу дізнатися».

Виконують завдання на с. 101-102.

Робота в парах

Учитель пропонує учням скласти «Правила спільного життя землян».

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 102. (Я дізнався, що... Я прагну...)

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?


3. Фізкультхвилинка


V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Квітка»

Дітям роздають пелюстки квітки, вони записують слова побажання: якою вони хотіли би бачити свою Землю? А потім, зачитуючи, приклеюють пелюстки навколо планети Земля.


2. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Як називається наш спільний дім?

— Як звемося ми — люди, які живуть на планеті Земля?


VІІДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 100-102).

Виконати малюнок «Планета Земля — спільний дім для всіх людей».





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити