Я У СВІТІ 4 клас за підручником О. В. Тагліної - розробки уроків

ЛЮДИНА І СВІТ

 

Урок 31. ПОДОРОЖ ДО ІНДІЇ

 

Мета: розширити уявлення учнів про Індію; залучити школярів до участі у проекті; розвивати навички спільної роботи; виховувати допитливість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Яка найвища точка нашої планети? (Гора Еверест, або Джомолунгма — 8848 м)

— Далеко, далеко, за морями і лісами, за річками і пустелями у Гімалаях стоїть висока гора, ім’я якій Еверест, це найвища точка нашої планети.

Уявіть, що ви піднялися на цю гору — і під вами далеко-далеко, внизу розкинулася прекрасна казкова країна Індія, що посідає друге місце у світі за кількістю населення (1,2 млрд. чоловік) та сьогодні дивує туристів своєю особливою культурою.

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми здійснимо віртуальну подорож до Індії.

 

ІVВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

— Індія — батьківщина однієї з найпоширеніших світових релігій — буддизму, якого дотримують багато корінних жителів. Вегетаріанство (відмова від споживання м’яса і риби) також має індійські корені. З одного боку, це можна пояснити кліматичними умовами (у спекотному кліматі м’ясо і риба швидко псуються). З іншої — споживання м’яса найсуворіше заборонене релігійними законами і древніми звичаями. Корови взагалі є священними тваринами і вільно розгулюють жвавими вулицями індійських міст.

Із-за сприятливого клімату Індія відрізняється великою різноманітністю рослинного і тваринного світу. Тут мешкають величезна кількість різних видів тварин, комах, росте безліч видів рослин. В Індії створені 83 національних парки, заповідники, тигрові заповідники, 200 зоопарків.

У минулому слон був символом влади і величі правителів країни — махараджей, а зараз він працелюбний помічник селян. Ця тварина є героєм багатьох індуїстських і буддійських притч і легенд. Найкращий комплімент для індійської дівчини — це сказати, що у неї хода, як у слона.

Індійський одяг знаменитий своєю колірною насиченістю і, якщо можна так сказати про одяг, добротою. Одяг для жінок, такий, наприклад, як сарі, підкреслює в них жіночність, а чоловічий — комфортний і зручний в умовах спекотного клімату. Індійські наряди так само різноманітні, як і вся індійська культура.

В Індії чоловіки носять тюрбани. Це довгий шматок тканини, зазвичай 5 м завдовжки, який обертають безліч разів навколо голови. Тюрбан спочатку призначався для збереження голови від спеки і сонця. Щоб упоратися із жаркими кліматичними умовами пустелі, цей довгий шматок тканини замочували у воді на ніч, а вранці зав’язували навколо голови. Безліч шарів тюрбана зберігають вологу протягом усього дня і так рятують від спеки.

Сарі — це прямокутний шматок тканини, як правило, від 5 до 9 м завдовжки, витканий з ніжної бавовни або шовку. Однотонне або з квітковими візерунками воно може бути як повсякденним, так і святковим, розшитим золотими нитками і блискітками. Безперечним є одне — традиція носіння сарі, що існує тисячі років і не зникне ніколи.

Заклинач змій — одна з прадавніх професій в Індії. Мистецтво заклинання змій зародилося в Єгипті. Популярність професії заклинача змій зросла у ХХ віці і широко використовувалася для залучення туристів до Індії.

Ще одне диво, батьківщина якого теж, тут в Індії. Ви знаєте, хто такі йоги?

Це люди, що присвятили своє життя вдосконаленню тіла і духу. Говорять, є безліч підтверджень, що досвідчений йог може не лише ходити босоніж по гарячому вугіллю або гострих цвяхах, але навіть літати.

А хто з дітей не знайомий з головним персонажем мультфільму «Мауглі»? Адже описана Р. Кіплінгом історія має реальні корені. Подібні випадки, коли дикі тварини виховували людську дитину, відбувалися в реальному житті.

 

2. Робота за підручником (с. 119-120)

Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».

Вправа «Мікрофон»

Учні виконують завдання рубрики «Поділися своїми думками».

Читають текст рубрики «Я хочу дізнатися».

Опрацьовують матеріали рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують завдання на с. 120.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 120. (Я прагну...)

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

 

3. Фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над загадками

— Які тварини мешкають в Індії? Відгадайте!

• Здивувалась дітвора:

«Це тварина чи гора?

Як же їсть він, як він п’є?»

А для цього хобот є! (Слон)

 

• Любі дітки, подивіться

На велику хижу кицю —

В плямах, смужечках строкатих

Йде саваною гуляти.

Зуби, кігті — як ножі!

Звірі, хто-куди біжіть,

Зараз буде не до ігр,

Бо полює лютий... (тигр).

 

• Як на гойдалках на вітках

Вони плигають у клітках.

Граються, кривляються,

Разом забавляються.

А веселі ці малята —

Пустотливі... (мавпенята).

 

• В джунглях кожен звір боїться

Цю велику хижу кицю —

Чорна і швидка, як вітер.

Стережись її зустріти,

Бо не знає про манери

Небезпечний звір — ... (пантера).

 

2. Вправа «Мікрофон»

• Якби я був(ла) найкращим екскурсоводом в Індії, то...

 

3. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого ви сьогодні на уроці навчилися?

— Що нового ви дізналися?

— Що вас здивувало?

 

VІІДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 119-120).






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.