Я У СВІТІ 4 клас за підручником О. В. Тагліної - розробки уроків

ЛЮДИНА 

Урок 6. ДОСЯГНЕННЯ УСПІХУ

 

Мета: розширити уявлення учнів про умови успіху; про значення знань, освіти, працьовитості в житті людини, у досягненні успіхів; навчити учнів аналізувати, узагальнювати інформацію, використовувати набуті знання у житті; розвивати уяву, творчість, мислення, віру в свої сили; виховувати якості, необхідні для досягнення успіху: працьовитість, допитливість, уважність, організованість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Слухання розповідей учнів про відомих людей, які прагнули мети і досягли її

— Як ви вважаєте, ці люди досягли успіху?

— Завдяки чому вони досягли успіху?

— Вам, напевно, доводилося бачити дітей, які живуть в одному будинку, одного віку, вчаться в одному класі, але в них різні характери, поведінка, досягнення у навчанні.

Усі люди чогось прагнуть. Хтось мріє стати лікарем, хтось — художником, хтось — учителем. Мрія надихає людину, дає сили для досягнення мети.

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми спробуємо зрозуміти, чому одні люди успішні, а інші — ні, як досягти успіху.

 

ІVВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Читання й обговорення оповідання В. О. Сухомлинського

ЯК МИКИТА СТАВ ПРАЦЬОВИТИМ

Микита був дуже ледачим. Не хотів як слід працювати та й отримав з граматики двійку.

Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш!

Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко-тяжко.

Утомився хлопець від неробства. Сидить, дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода — крапля за краплею.

Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає.

А ввечері вийшов, дивиться, а вже піввідра накапало. Наступного ранку було повне відро.

Здивувався Микита: виходить, із маленьких краплинок може назбиратися повне відро води!

Зітхнув тяжко та й відкрив граматику, і зошит відкрив.

 

— Яким був Микита?

— Чи зрозумів він свою помилку? З чого це видно?

— То які ж риси характеру є ворогами успіху? (Байдужість, лінь)

Висновок. Працьовитість — запорука успіху. Випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто багато працює. Народна мудрість говорить: «Хочеш бути щасливим — не будь лінивим». Бо все у світі здобувається людською працею: зводяться будинки, будуються мости, вирощується хліб і до хліба. І все це для людини, щоб вона була сита, здорова, весела і щаслива, а «без труда нема плода».

А яка головна ваша праця?

Часто не хочеться сісти за уроки, вивчити правило, вірш. Результат — відставання у навчанні. А надолужити — важко. Тому намагайтеся працювати щодня, не відкладаючи на завтра те, що можна зробити сьогодні.

 

2. Робота за підручником (с. 25-28)

Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».

Потім читають текст рубрики «Я хочу дізнатися».

Робота в групах

Учні працюють за рубрикою «Ознайомся з думкою інших людей», відповідають на запитання.

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 28. (Я дізнався, що... Я прагну...)

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

 

3. Фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в парах

— Доберіть синоніми до слова успіх. (Удача, перемога, досягнення)

— Доберіть антоніми. (Поразка, невдача, програш)

 

2. Робота в групах

— Позначте лише ті поради для учня, що допоможуть досягти успіху в навчанні.

ПОРАДИ

( ) Завжди уважно слухай учителя.

( ) Намагайся самостійно виконувати всі домашні завдання.

( ) Якомога частіше грай у комп’ютер.

( ) Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.

( ) Читай якомога більше книжок.

( ) Намагайся бути організованим і наполегливим.

( ) Не бійся своїх мрій.

( ) Будь готовий прийняти допомогу і допомогти іншим.

( ) Не бійся помилок і вчися на них.

( ) Відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.

— Прислухайтеся до поради В. О. Сухомлинського: «Не йди найлегшим шляхом. Обирай завжди шлях найважчий. Подолання труднощів підносить людину. Той, кому нестерпно важко і хто подолав трудність, схожий на альпініста, який досяг найвищої вершини».

 

3. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Що таке успіх?

— Якщо ви добре заспівали пісню, і вам зааплодували — це успіх?

— Якщо грали в якусь гру і перемогли — це успіх?

— Якщо ви чогось прагнули і досягли мети — це успіх?

 

VІІДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 25-28).






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.