Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Усі уроки курсу Я у світі 4 клас - 2015 рік

Людина серед людей

УРОК 15 ОБГОВОРЕННЯ РІЗНОМАНІТНИХ СИТУАЦІЙ

Мета: показати учням необхідність дотримання правил культурної поведінки; вчити встановлювати зв'язки між конкретними вчинками і ставленням людей, наводити конкретні приклади; виховувати повагу до людей, прищеплювати бажання жити в культурному середовищі.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Які правила поведінки ви знаєте?

— Які правила поведінки ви виконуєте?

— Розкажіть про те, чого не можна робити на вулиці.

— Необхідність спілкування людей на основі визначених, а головне — всім добре відомих правил стає все більш очевидною. Ці правила слід знати всім, і не варто нехтувати ними.

«Правил поведінки дуже багато — спробуй їх всі запам’ятати!» — скаже дехто. Насправді є одне просте правило: людина своєю поведінкою і зовнішнім виглядом не повинна доставляти незручності навколишнім людям. І тоді її вважатимуть інтелігентною людиною.

Знанню правил доброї поведінки, вмінню спілкуватися з людьми, визначати характер незнайомого співбесідника або внутрішні емоції своїх друзів слід учитися з дитинства. Володіючи такими знаннями, вам легше буде досягти успіхів на складному і цікавому шляху, який називається життя.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми обговоримо різноманітні ситуації, в яких проявляється культура взаємин людей.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

— Поведінка певної людини, привітно чи грубо сказане слово нерідко залишає у душі іншої людини слід.

Подивіться, будь ласка: у мене в руках дві склянки з чистою водою. Склянки — це ваші душі. Нам завжди хочеться, щоб душа була чистою, прозорою, як ця вода. Але іноді трапляються випадки, коли вас образили, штовхнули, сказали грубе слово.

Подивіться, що стало з душею. (Учитель кидає в одну зі склянок грудочку землі)

— Що сталося з водою?

— Те саме трапляється з вашою душею... Бажаю, щоб ваша душа була завжди чистою. А, щоб це було саме так, слід поводитися таким чином, щоб не було соромно за свої вчинки.

Давайте разом з’ясуємо, зі скількома людьми ми зустрічаємось щодня.

Я і люди:

- вдома — _ _ _

- у школі — _ _ _

- на вулиці — _ _ _

— Так, удома ви спілкуєтесь зі своїми рідними, сусідами, у школі — з учителями, однокласниками, батьками, кухарями, в магазині — з продавцем, на вулиці — зі знайомими і незнайомими, молодими і старими, ровесниками. Важко порахувати, скількох людей щодня ми бачимо, розмовляємо із ними, щось запитуємо, відповідаємо, звертаємось із проханнями.

Отже, людина постійно спілкується з іншими людьми. Поведінка людей повинна бути такою, щоб не образити словом, вчинком інших. А що ж таке поведінка?

Поведінка — це спосіб життя і дії людини, тобто те, як людина живе, які вчинки робить. Чим раніше ви знатимете про правила поведінки, тим меншої кількості помилок будете припускатися, менше прикростей завдасте собі й іншим.

Навіть настрій відбивається на поведінці людини, її вчинках, діях, розмові. Часто гарний настрій людини залежить від того, чи були ви до неї уважними, привітними, доброзичливими. І як образливо буває від байдужості, грубого чи злого слова! Зазвичай усім хочеться, щоб кожен день минав весело, цікаво.

— Що для цього потрібно? (Щоб ніхто не образив.)

2. Фізкультхвилинка

3. Гра «Смайлик увічливості»

— У вас на партах лежать смайлики. Ви маєте проаналізувати ситуації і показати смайликами, який настрій викликає та чи інша ситуація.

· «Дайте мені хлібину»,— звертається хлопчик у магазині до продавця.

· «Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисно»,— каже дівчинка в автобусі.

· «Покличте до телефону Марину!».

· «Я трохи порвала цю книжку. Підклейте її самі»,— сказала дівчинка бібліотекареві.

· «Люба бабусю! Я із задоволенням тобі допоможу».

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Світлофор увічливості»

Картка 1

Позначте ввічливі вчинки зеленим кольором, неввічливі — червоним кольором.

О У шкільному коридорі розмовляють учителі, серед них Олег побачив свого класного керівника і проходячи сказав: «Добрий день, Ігоре Степановичу!».

О Коридором йде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, портфель. Назустріч їй учень:

«Добрий день»,— і пішов далі.

О Ти йдеш з товаришем вулицею. Він привітався з незнайомою тобі людиною. Ти теж сказав: «Добрий день!».

О Після обіду Коля сказав бабусі: «Дякую, борщ дуже смачний».

2. Тестування

Картка 2

Познач, які правила ти завжди виконуєш.

Я чемний і люб’язний завжди і за будь-яких ситуацій.

Не поводжусь брутально, не бешкетую.

Допомагаю у справах маленьким і дорослим.

Не накопичую образ, не дуюсь.

Не ставлю себе і свої інтереси на перше місце.

О Зважаю на бажання і настрій інших людей: дорослих, одноліток, молодших.

О Завжди пам’ятаю про свої та шкільні речі, майно.

3. Робота в групах

— Продовжіть ситуацію.

- Дівчина несе кошик із фруктами. Їй важко...

- Одна дівчинка сидить на гойдалці, інша її розгойдує. До них підійшов хлопчик...

- Зима. Діти катаються з гірки на санчатах. Одна дівчинка впала...

- Зима. Дідусь ішов тротуаром, підсковзнувся і впав...

4. Робота в парах

Гра «Розсипанки»

— Зберіть слова — частини прислів’їв.

- Слово — не стріла, а глибше ранить.

- Від теплого слова і лід розмерзає.

- Гостре словечко коле сердечко.

- Шабля ранить голову, а слово — душу.

- Не кидай слова на вітер.

- За добре слово грошей не платять, а скажи — всім приємно.

- Слово чемне кожному приємне.

- Добре слово настрій підносить.

- Ввічливих і лагідних скрізь шанують.

- Як ти до людей, так і вони до тебе.

- Будь увічливим — і матимеш багато друзів.

— Яке з цих прислів’їв найбільше відповідає темі нашого уроку? Чому?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Яку людину можна назвати ввічливою?

— Що слід робити, щоб тебе вважали ввічливим?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти розповідь «Я — вихована людина».









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.