Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Усі уроки курсу Я у світі 4 клас - 2015 рік

Людина

УРОК 1 НЕПОВТОРНІСТЬ КОЖНОЇ ЛЮДИНИ

Мета: формувати в учнів уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер); розвивати вміння висловлювати власні думки; виховувати почуття гідності.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Учитель демонструє фотографію класу.

— Погляньте на фотографію. Це — наш клас, у якому живуть ... (кількість учнів у класі) «Я», але кожен з вас по-своєму унікальний і неповторний.

— Як ви розумієте слова «неповторність людини»?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про неповторність кожної людини.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота в групах

Завдання кожній групі — стати за зростом, потім — за кольором волосся (наприклад, від темніших до світліших), за кольором очей (тільки з карими очима).

— Чи є в класі двоє абсолютно однакових учнів? (Можуть виникнути труднощі з близнюками, але можна розповісти про їхні відмінності — як психологічні, так і фізіологічні.)

— Кожна людина — це неповторна особистість. На цілій планеті немає двох однакових людей,— навіть близнята, котрі зовні дуже схожі, насправді — різні, бо у кожного є свої відчуття, своє бачення подій, власне життя.

А тепер кожен розгляньте уважно лінії своїх долонь. (Необхідно зазначити, що в різних людей різні відбитки пальців тощо.)

— Чим ви схожі? (Ми всі навчаємося в одному класі; живемо неподалік від школи; нас навчають одні й ті самі вчителі; ми всі живемо в сім’ях; нас лікують дитячі лікарі; країна, в якій ми живемо,— це Україна...)

— А в чому полягають відмінності між вами? (Є хлопчики, є дівчатка; у нас різна зовнішність; ми по-різному навчаємося; нам подобаються різні уроки; любимо різні ігри; маємо різний стан здоров’я; різні за характером; кожен має свою улюблену страву; не всі мають батьків, у декого немає тата...)

— Діти відрізняються одне від одного бажаннями, діями, творчістю, мріями. Кожна людина має багато спільного з іншими людьми: це й однакова будова тіла, і спеціальні потреби та інтереси, і неможливість жити без інших людей, і прагнення свободи, і багато інших особливостей, які називаються загальнолюдськими. Кожен із нас наділений рисами, які властиві певному співтовариству людей.

Отже, у людей багато схожого, і водночас кожен із нас унікальний. Якщо гончар зробить 10 000 абсолютно однакових за розміром, за формою, малюнком ваз, то ціна кожної такої вази буде не надто високою. Але якщо майстер зробить вазу неперевершеної краси, форми й стилю, нанесе на неї унікальний малюнок,— її ціна буде набагато вищою. Кожен із нас схожий на таку особливу, унікальну вазу, створену за особливим задумом. Ваша особистість є дорогоцінною, насамперед, тому що не існує на світі нікого, хто повторював би вас до дрібниць. Отже, кожен має властиві тільки йому індивідуальні риси. Відрізняються й наші характери. Як у природі кожна квітка має свою красу, так і кожна людина неповторна.

Висновок. Кожна людина (дитина) є індивідуальною, унікальною та неповторною. Це поєднання зовнішності, поведінки, характеру та здібностей людини.

2. Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати:

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у вільний час.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутись нам до справ.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Вправа «Три малюнки»

— Візьміть набір кольорових олівців і намалюйте себе тричі. На першому автопортреті зобразіть себе таким, яким уявляєте самі. На другому таким, яким бачать вас оточуючі. А на третьому — таким, яким би ви хотіли бути насправді.

Після виконання вправи вчитель звертає увагу на кольори олівців, які використовували учні. Психологи стверджують, що синій колір указує на брак дружніх стосунків; зелений — на потребу в самоствердженні; червоний свідчить про бажання досягти успіху; жовтий колір використовують оптимісти або люди, які прагнуть життєвих змін.

2. Гра «Так чи ні?»

· У різних людей однакові відбитки пальців. Так чи ні?

· Деякі люди є особливими і неповторними. Так чи ні?

· Неповторність — тільки у зовнішності. Так чи ні?

· Ми відрізняємося одне від одного бажаннями, діями, творчістю, мріями. Так чи ні?

· Кожна людина не має спільного з іншими людьми. Так чи ні?

· На цілій планеті немає двох однакових людей. Так чи ні?

· Кожна людина неповторна у світі. Так чи ні?

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— У чому неповторність людини?

— Яку цінність для України становить кожний із нас?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дослідницький проект «Я — неповторний»

— Підготуйте розповідь про себе (ваші захоплення, інтереси, досягнення, про що мрієте...). Доведіть, що кожен з вас — неповторний.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.