Усі уроки курсу Я у світі 4 клас - 2015 рік

Людина і світ

УРОК 33 ВНЕСОК КОЖНОЇ ЛЮДИНИ У ЗБЕРЕЖЕННЯ РІЗНИХ КУЛЬТУР І ПРИРОДНИХ БАГАТСТВ

Мета: поглибити знання учнів про внесок кожної людини у збереження різних культур і природних багатств; розвивати екологічне мислення, культуру; виховувати відповідальність.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Презентація складених розповідей «Як я можу допомогти довкіллю?».

— Головна особливість нашої планети — існування життя. Саме цим вона відрізняється від решти сусідок по Сонячній системі, і це її та наше найголовніше надбання. Однак далеко не кожний мешканець планети усвідомлює, що можливість життя на Землі та загалом її існування — це справжнє диво. І його треба оберігати, а якщо вже не оберігати, то хоча б не завдавати шкоди. Потрібно цінувати те, що маємо, тоді, можливо, й уникнемо багатьох проблем.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, який внесок може зробити кожна людина у збереження різних культур і природних багатств.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

— Споконвіку на наших землях люди жили, працювали, ростили дітей. Але в часи наших дідів і прадідів не виникало серйозних екологічних проблем, бо люди із шаною і повагою ставилися до матінки-природи, не віддаляли себе від неї.

Чому ж тоді так гостро нині постала проблема екології? Чому ж так часто люди грубо втручаються у внутрішній світ природи? Мабуть, тому, що вважають себе повноправними її господарями, гарними знавцями її законів. Усілякими способами втілюються «грандіозні» проекти осушення боліт, затоплення водами штучних морів родючих земель, будівництва атомних електростанцій.

Подібні «проекти віку» мали принести користь людям, але аж ніяк не природі. І лише тепер ми на собі відчули наслідки безгосподарського ставлення до неї.

Давайте згадаємо, що ми всі живемо на одній планеті і, забруднюючи природу, ми завдаємо шкоди у першу чергу самим собі та своїм нащадкам. Тому з такої прекрасної нагоди зробимо хоча б один крок на покращення стану довкілля. Кожен для себе повинен знайти його сам. Дехто відмовиться сьогодні від поїздки на транспорті, хтось посадить дерево, а інший нарешті прибере сміття в своєму дворі. Але разом ми зробимо навколишнє середовище кращим, і надалі не забуватимемо про його охорону та збереження природних скарбів.

Саме від нас залежить наше майбутнє!

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Творча робота «Захист навколишнього середовища»

Учитель об’єднує учнів у пари і просить одну дитину з пари написати п’ять пропозицій за темою: «Як люди повинні піклуватися про навколишнє середовище». Іншого — п’ять пропозицій на тему: «Як люди знищують навколишнє середовище».

Потім діти об’єднуються у групи таким чином, що перша дитина з пари потрапляє в першу групу, а друга — в другу. Зі всіх пропозицій дітей складається загальна розповідь за цими темами. Представники кожної групи мають зачитати результати своїх обговорень і записати їх на дошці.

Учитель пропонує дітям до кожного пункту результатів обговорень першої групи дібрати відповідний пункт з результатів обговорень другої групи. Таким чином може бути вироблений прекрасний план захисту навколишнього середовища.

Якщо дітей багато, для більш ефективної роботи їх можна об’єднати у чотири або шість груп.

Удома кожна дитина малює свою пропозицію про захист навколишнього середовища і пише твір за темою: «Що я можу зробити для України, щоб наша держава стала найкращою в світі».

З малюнків і творів дітей виготовляється стенд: «Чим ми можемо допомогти нашій країні».

— Ми часто лише говоримо про збереження навколишнього середовища і природних ресурсів. Настав час здійснити важливі кроки в напрямку збереження навколишнього середовища.

Кожен із нас може реально сприяти порятунку природи.

Прості способи збереження навколишнього середовища

Якщо кожен із нас щороку висаджуватиме одне маленьке дерево, це буде вагомий вклад у збереження довкілля.

Активне використання міськими жителями велосипеда може сприяти зменшенню забруднення повітря вихлопними газами.

Вимкніть світло, телевізор й інші електроприлади, перш ніж вийти з дому. Не залишайте комп’ютер та інші прилади ввімкнутими, якщо ви їх не використовуєте. Це є добрим способом заощадити електроенергію.

Однією з найважливіших складових навколишнього середовища є вода. Запобігання втрат води є одним з наших обов’язків. Не можна забруднювати водойми під час відпочинку на природі.

— Кожен з нас може зробити певний крок у напрямку збереження навколишнього середовища!

2. Складання «асоціативного куща» за темою «Як я можу допомогти довкіллю?»

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що ви бажаєте змінити навколо себе?

— Який внесок у справу захисту навколишнього середовища може внести кожен мешканець планети? (Очистити від сміття найближчу до себе територію; висадити хоча б одне дерево; відмовитися хоча б на день від автомобіля)

— Треба жити в єдності з природою, берегти і примножувати її багатства. Кожен справжній патріот своєї Батьківщини повинен берегти свою землю, піклуватися про її благополуччя, щоб чудові краєвиди завжди милували людське око.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дати відповідь на запитання: «Що б ви зробили для того, щоб зберегти нашу землю такою, як є, або зробити ще кращою?».






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.