Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Усі уроки курсу Я у світі 4 клас - 2015 рік

Людина

УРОК 2 ЖИТТЯ ЛЮДИНИ — НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ

Мета: формувати в учнів поняття про те, що життя має найбільшу цінність; розвивати вміння жити в мирі і злагоді; прищеплювати прагнення вести активний спосіб життя.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Як довести, що люди — різні й неповторні?

— Що для вас є найціннішим? Чому?

— Доберіть прикметники до слова «життя». (Щасливе, веселе, цікаве, творче, важке, безрадісне...)

— Що, на вашу думку, може зробити життя щасливим?

— Розмістіть слова за порядком їхньої важливості у вашому житті.

Дружна сім’я, великий будинок, добре оплачувана робота, здоров’я, освіта, надійні друзі, гроші, любов, гарна зовнішність, впевненість у собі, працьовитість, самостійність.

— Які чинники негативно впливають на людське життя? (Лінь, злість, егоїзм, жадібність, заздрість, шкідливі звички тощо.)

— Звісно, є чимало цінностей, але найголовніша — це життя. Його не стане — і все втратить сенс.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми з’ясуємо, в чому полягає цінність людського життя.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

— Епіграфом до уроку нехай будуть слова Леонардо да Вінчі «Пам’ятай, життя — це подарунок; і той, хто його не цінує, на цей подарунок не заслуговує».

Ви повинні знати, що життя — це найвища цінність. Воно дається нам один раз, і його треба гідно прожити. А для цього не потрібно набувати шкідливих звичок, які призводять до втрати найдорожчого,— життя. Які ви знаєте шкідливі звички? (Відповіді учнів.) Так, шкідливих звичок є багато: паління, пияцтво, наркоманія, вдихання отруйних парів і газів і т. ін. Як ви гадаєте, для чого діти починають це робити? (Відповіді учнів.) Так, спочатку наслідують дорослих, щоб хизуватися перед іншими дітьми й виглядати дорослими. А ще тому, що не розуміють, якої шкоди завдають ці звички здоров’ю молодого організму. Діти не усвідомлюють того, що цих звичок неможливо позбутися, і стають їхніми рабами. Щоб не бути залежними від них, не треба їх набувати. Тоді життя буде цікавим і радісним, бо у світі є ще чимало непізнаного. Воно чекає саме на вас, щоб ви зробили відкриття. Можливо, хтось із вас повинен це відкриття зробити, а якщо ви цього не зробите, людство не зможе рухатися вперед, щоб жити краще. Тепер ви розумієте, яке важливе завдання чекає на вас, тому не піддавайтеся поганому впливу вулиці, не набувайте поганих звичок. Пригадайте, що треба знати, щоб уберегти своє життя у повсякденних ситуаціях. (Відповіді учнів.) Ще необхідно знати і виконувати правила дорожнього руху, протипожежної безпеки, вміти поводитися в екстремальних ситуаціях і не демонструвати «безглуздого геройства», яке може призвести до трагічних наслідків. А що таке «безглузде геройство»? (Відповіді учнів.) Це нерозумні вчинки деяких дітей, коли дитина вважає, що вона «герой». Наприклад, коли залазить на височезне дерево просто так, щоб показати, що не боїться висоти, а потім зривається і падає. Або лізе на дах будинку, у підвал чи перебігає дорогу перед самісінькою машиною або перед потягом, або лізе на будівництво, де складені будматеріали. Або пірнає у невідомих місцях, а потім ламає шию. Скажіть, кому таке «геройство» потрібне? Це свідчить про те, що дитина не розуміє того, що життя — найвища цінність. І ніщо не може зрівнятися з ним.

У світі зараз неспокійно: палають війни, гинуть люди. Людське життя втрачає цінність, бо на перше місце ставляться нафта, газ, золото для збагачення невеликої групи людей, а інші гинуть. Від того, що люди не завжди вміють домовитися між собою, від того, що не навчилися жити у злагоді, вони втрачають мир і спокій.

Отже, ви зрозуміли, що життя — це найвища цінність для людини. Коли його втрачають, то назад уже ніхто не поверне.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в парах

— Доповніть прислів’я, поясніть їх зміст.

- Мудрим ніхто не вродився, а...

- Що посієш, те й...

- Хто терпеливий, той...

- Добру людину бджола не...

Слова для довідок: навчився, пожнеш, щасливий, жалить.

2. Малюнок «Радісний портрет»

Учитель пропонує учням намалювати портрет найрадіснішої людини з їхніх друзів. За малюнками одне одного діти вгадують, хто зображений. Організовують виставку: «Ми радіємо життю».

3. Вправа «Мікрофон»

— Як ви вважаєте, чому діти часто радіють життю більше за дорослих?

— Чи може радість зцілити людину?

4. Гра «Так чи ні?»

· Життя повинно бути складним. Так чи ні?

· На світі немає нічого більш цінного, ніж життя і здоров’я. Так чи ні?

· Робота негативно впливає на життя людини. Так чи ні?

· Треба жити так, щоб не завдавати страждань рідним і близьким. Так чи ні?

· Найголовніша цінність — це самостійність. Так чи ні?

· Треба піклуватися про себе, адже, коли людина здорова, вона може подолати всі труднощі життя. Так чи ні?

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

· Найвища в світі цінність — жити!

Йти вдаль по вранішній росі,

Сміятись, плакати, любити,

І дивуватися красі.

Яке це щастя в світі жити!

І відчувати смак життя.

Співати, мріяти, радіти,

Й летіти в світле майбуття.

Яке це щастя — в світі жити!

Н. Красоткіна

— Яка цінність найвища в світі?

— Як людина має ставитися до свого життя? життя інших людей?

— Прочитайте прикметники до слова «життя». Яке життя обрали би ви?

Щасливе, активне, нудне, легке, важке, цікаве, чесне, творче, бездіяльне, трудове, безрадісне, солодке.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Запишіть усі свої мрії в дві колонки: матеріальні і нематеріальні. Оберіть найважливішу для себе мрію і напишіть, що необхідно зробити для її здійснення.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.