Усі уроки курсу Я у світі 4 клас - 2015 рік

Додаток КАРТКИ ДЛЯ КОПІЮВАННЯ

Урок 9

Картка 1

Успіх

Складові успіху

Що заважає досягти успіху

Талант

Лінь

Натхнення

Байдужість

Працьовитість

Неуважність

Інтуїція

Поспіх

Досвід

Безвідповідальність

Знання

Зібраність

Систематичність

Зосередженість

Заздрість

Картка 2

ПОРАДИ УЧНЕВІ

Завжди уважно слухай учителя.

О Намагайся самостійно виконувати всі домашні завдання.

О Якомога частіше грай у комп’ютерні ігри.

О Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.

О Читай якомога більше книжок.

О Намагайся бути організованим і наполегливим.

О Не бійся своїх мрій.

О Будь готовий прийняти допомогу і допомогти іншим.

О Не бійся помилок і вчися на них.

О Відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.

Урок 10

Картка 1

Позначте правильні відповіді.

1. Найвища цінність людини — це:

а) щастя;

б) достаток, гроші;

в) життя.

2. Щоб досягти успіху, потрібно:

а) наполегливо працювати;

б) цікавитися всім новим;

в) прогулювати уроки;

г) читати багато книжок;

д) не звертати уваги на помилки.

3. Чого навчала мати Тереза?

а) Потрібно наполегливо працювати;

б) кожна людина може і повинна творити добро;

в) цінувати життя.

4. Вихована людина вміє:

а) правильно попросити про щось;

б) слухати співрозмовника, не перебиваючи його, бути терплячою, уважною;

в) вживати ввічливі слова.

5. Ім’я жінки, настоятельки Ордену милосердя, яка своїми вчинками навчала, що кожна людина на своєму місці може і повинна робити добро.

а) Мати Марія;

б) мати Анна;

в) мати Тереза.

6. Підкресліть дії, які, на вашу думку, можуть допомогти в досягненні успіху.

Наполегливо працювати; завжди виконувати домашні завдання; пропускати уроки; дотримувати режиму дня; цікавитися новинами спорту; не звертати уваги на помилки; аналізувати свої вчинки.

7. Відновіть поради «Як досягти успіху».

Працюйте...

Умійте... на справі (не виконуйте кілька справ одразу). Навчайтесь...

Учіться...

Не облишайте...

Не втрачайте...

Отримуйте... і від навчання, і від життя.

Успіх приходить до того, хто у нього...

Довідка: зібрано, співпрацювати, зосередитись, спілкуватись, надії, навчання, насолоду, вірить.

8. Поясніть, як ви розумієте пораду: «Отримуйте міцні знання, ідіть до успіху щодня».

Урок 15

Картка 1

Позначте ввічливі вчинки зеленим кольором, неввічливі — червоним кольором.

О У шкільному коридорі розмовляють учителі, серед них Олег побачив свого класного керівника і проходячи сказав: «Добрий день, Ігоре Степановичу!».

О Коридором йде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, портфель. Назустріч їй учень:

«Добрий день»,— і пішов далі.

О Ти йдеш з товаришем вулицею. Він привітався з незнайомою тобі людиною. Ти теж сказав: «Добрий день!».

О Після обіду Коля сказав бабусі: «Дякую, борщ дуже смачний».

Картка 2

Познач, які правила ти завжди виконуєш.

О Я чемний і люб’язний завжди і за будь-яких ситуацій.

О Не поводжусь брутально, не бешкетую.

О Допомагаю у справах маленьким і дорослим.

О Не накопичую образ, не дуюсь.

О Не ставлю себе і свої інтереси на перше місце.

О Зважаю на бажання і настрій інших людей: дорослих, одноліток, молодших.

О Завжди пам’ятаю про свої та шкільні речі, майно.

Урок 16

Картка 1

Позначте правила, яких ви дотримуєте в гостях.

О Приходь вчасно.

О Не входь у будинок, не постукавши.

О Якщо прийшов не один, не проходь першим, пропусти вперед дорослого, дівчинку. Привітайся.

О Не чекай, щоб тебе розважали, прагни веселити інших.

О Не демонструй іншим свій поганий настрій.

О Будь акуратно одягненим, із гарною зачіскою.

Урок 20

Картка 1 Варіант І

1. Людські чесноти — це:

а) милосердя; б) підлабузництво;

в) чесність; г) делікатність;

д) доброта.

2. Щоб досягти успіху, людина повинна бути:

а) допитливою; б) працьовитою;

в) наполегливою; г) байдужою;

д) лінивою.

3. Культура поведінки — це:

а) вміння дотримувати усталених норм поведінки без примусу і нагадування;

б) вміння доводити свою правоту будь-яким способом;

в) вміння поводитися з іншими людьми.

4. Найвища цінність людини:

а) щастя;

б) достаток, гроші;

в) життя.

5. Допомагають підтримувати взаєморозуміння з іншими людьми такі риси характеру:

а) впертість, пихатість, жадібність;

б) відповідальність, старанність, чесність;

в) нестриманість, вередливість, жорстокість.

6. На День народження товаришеві ти подаруєш те, що:

а) подобається тобі;

б) подобається іменинникові;

в) тобі не потрібне.

7. Склади правила чеснот, з’єднавши стрілочками частину речення ліворуч із відповідними словами зі стовпчика праворуч.

Сказав — не обіцяй.

Не впевнений — зроби.

Помилився — визнай.

8. Віднови та запиши прислів’я.

працею, роками, а, не, вимірюється, Життя.

9. Запиши основні правила гостинності.

10. Поясни вислів.

Уміння прощати властиве сильним. Слабкі ніколи не прощають.

Картка 2

Варіант ІІ

1. Людські чесноти — це:

а) чесність; б) доброта;

в) заздрість; г) делікатність;

д) милосердя; ж) зарозумілість.

2. Щоб стати доброю людиною, потрібно позбутися:

а) уважності; б) жорстокості;

в) байдужості; г) щирості;

д) скупості.

3. Культура поведінки — це вміння:

а) дотримувати усталених норм поведінки без примусу і нагадування;

б) спілкуватися з іншими людьми;

в) вміння поводитися з іншими людьми.

4. Найвища цінність людини — це:

а) золото; б) життя;

в) гроші.

5. До конфліктів призводить:

а) заздрість; б) упертість;

в) добро; г) взаєморозуміння;

д) гнів.

6. Познач правила культурної поведінки в гостях.

а) Прийти вчасно;

б) витерти взуття, зняти верхній одяг;

в) привітатися з усіма присутніми;

г) привітатися лише з господарями;

д) привертати до себе увагу гучним сміхом чи яскравим одягом.

7. Склади правила чеснот, з’єднавши стрілочками частину речення ліворуч із відповідними словами зі стовпчика праворуч.

Говори те, що думаєш.

Не можеш сказати правду — чужу таємницю.

Не видавай поясни чому.

8. Віднови та запиши прислів’я. для, справ, Життя, добрих, дане.

9. Запиши основні правила гостинності.

10. Поясни вислів.

Кращі ліки від кривди — пробачення.

Уроки 21-22

Картка 1

1. Який документ про права дітей був ухвалений у 1989 році?

а) Декларація прав дитини;

б) Закон України про охорону дитинства.

2. Як називається Основний Закон України, у якому записано всі права та обов’язки?

а) Декларація прав дитини;

б) Конвенція прав дитини;

в) Конституція України.

3. Те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та іншим,— це:

а) право; б) обов’язок.

4. Те, що ти можеш робити,— це:

а) обов’язок; б) право.

Урок 24

Картка 1

1. Права й обов’язки громадян України записані у:

а) Конституції України;

б) указах Президента;

в) Кримінальному Кодексі України.

2. Громадяни України мають право на...

а) життя; б) освіту;

в) приниження інших; г) відпочинок;

д) привласнення чужого майна.

3. Усі громадяни мають:

а) рівні права;

б) різні права;

в) особливі права.

4. Громадяни України зобов’язані:

а) дотримувати Конституції України;

б) не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей;

в) самостійно чинити правосуддя;

г) оберігати природу;

д) сплачувати податки.

5. Право на охорону здоров’я мають:

а) окремі люди;

б) тільки діти;

в) всі громадяни України.

Картка 2

З’єднайте частини прислів’їв

Де рідний край,..

...не так світить і сонце.

У чужій сторонці...

...умій за неї постояти.

Навіть у птахів...

...немає народу.

Батьківщина — мати...

...там і під ялинкою рай.

Кожна рослина...

...є батьківщина.

Без мови...

...на своєму корені росте

Урок 25

Картка 1

З’єднайте частини прислів’їв

Мовивши слово,

умій змовчати.

Слово — не горобець,

а людину по слову.

Умій сказати,

треба бути йому паном.

Птицю пізнають по пір’ю,

вилетить — не спіймаєш.

Рідна мова — не полова,

хай сам себе стидається.

Хто своєї мови цурається,

її за вітром не розвієш.

Картка 2

— Допоможіть дітям з інших країн виправити мовні помилки і почути красу української мови. Напишіть правильні слова.

· Всі народи мову мають.

Всі пісень своїх поють,

Бо хто має мову рідную,

Той багатий, а не бідний.

Урок 26

Картка 1

1. Державними символами України є:

а) герб; б) рушник; в) гімн.

2. У тризубі зашифровано слово:

а) надія; б) воля; в) радість.

3. Державний прапор України має такі кольори:

а) жовтий і синій; б) синій і жовтий;

в) червоний і білий.

4. Державна символіка є частиною:

а) народної символіки;

б) національної символіки.

Картка 2

1. Катерина ...

2. Ярослав...

3. Києво-Печерська...

4. Аптека-музей у місті...

5. Золоті...

6. Краєзнавчий...

7. Софійський...

8. Головна вулиця Києва...

Урок 27

Картка 1

- Дотримувати правил особистої гігієни.

- Гратися, відпочивати.

- Навчатися.

- Берегти шкільне майно.

- Старанно вчитися.

- Охороняти природу.

- Вільно висловлювати свою думку.

- Користуватися бібліотекою, спортзалом.

- Дотримувати норм поведінки.

- Дотримувати правил дорожнього руху.

Картка 2

1. Казка Г.-К. Андерсена «Дюймовочка». Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?

а) Шахрайство;

б) вбивство;

в) викрадення;

г) розбій.

2. Казка Ш. Перро «Попелюшка». Чи є порушення закону в діях Принца?

а) Ні;

б) так;

в) частково.

3. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василини Прекрасної?

а) Канібалізм;

б) шахрайство;

в) викрадення;

г) розбій;

д) хуліганство;

е) вбивство.

4. Чи порушив Буратіно закон своїм небажанням учитися?

а) Ні;

б) так;

в) це його особиста справа.

5. Казка Г.-К. Андерсена «Снігова королева». Який злочин учинила Снігова королева?

а) Хуліганство;

б) шахрайство;

в) розбій;

г) викрадення;

д) вбивство.

6. Хто з тварин у казці «Колобок» учинив найнебезпечніший злочин?

а) Вовк;

б) лисиця;

в) ведмідь;

г) слон.

7. Казка «Вовк і семеро козенят». Який злочин учинив вовк?

а) Хуліганство;

б) шахрайство;

в) викрадення;

г) вбивство з канібалізмом.

Урок 29

Картка 1

1. Київський князь

2. Композитор, автор Гімну України.

3. Урочиста пісня держави.

4. Великий український поет.

5. Державний символ.

6. Рослина — символ України.

7. Поет автор Гімну України.

8. Вишитий предмет — символ спільного шляху і долі молодят.

9. Сплетені українські квіти — символ дівоцтва.

10. Державний символ.

11. Рослина — символ нев’янучої молодості.

12. Місто — символ України.

13. Ріка — символ України.

14. Острів, символ українського козацтва.

Картка 2

Позначте правильні відповіді.

1. Національний символ України — це:

а) Хрещатик; б) Дніпро-Славутич;

в) Чорне море.

2. Народний символ України — це:

а) калина; б) чорнобривці; в) ромашка.

3. Усесвітньо відомі національні пам’ятки-споруди — це:

а) Софіївський собор; б) Києво-Печерська Лавра;

в) Ейфелева вежа.

4. Історичні символи України — це:

а) Кирило Кожум’яка; б) Ярослав Мудрий;

в) Богдан Хмельницький.

5. Народні символи нашого краю — це:

а) гімн; б) вишиванка; в) прапор.

6. Державними символами України є:

а) Герб; б) Гімн;

в) Прапор; г) зброя.

7. Державний Прапор України:

а) синьо-жовтий; б) жовто-синій; в) блакитний.

8. Державним Гімном України є пісня:

а) «Ой у лузі червона калина...»;

б) «Ще не вмерла України...»;

в) «Разом нас багато, нас не подолати».

9. Найвизначнішим символом України з-посеред природних об’єктів є:

а) ріка Дніпро; б) гора Говерла;

в) острів Хортиця.

10. Сполучіть початок і кінцівку висловлювання

Крадіжка — це насильство.

Порушення Правил дорожнього руху — це злочин.

Глузування з однокласників — це правопорушення.

11. Як ви діятимете, якщо старшокласник вимагає у вас гроші?

Урок 35

Картка 1

Позначте правильні відповіді.

1. У якому документі записано права громадян України?

а) у словнику; б) у свідоцтві про народження;

в) у Конституції України; г) у щоденнику.

2. Для чого потрібні правила для учнів?

а) щоб не заважати одне одному на уроці;

б) щоб досхочу побігати з друзями;

в) для безпеки в транспорті;

г) для безпеки вдома.

3. Щоб досягти успіху, потрібно:

а) наполегливо працювати;

б) прогулювати уроки;

в) читати багато книжок;

г) не звертати уваги на помилки.

4. Державні символи України — це:

а) калина, верба; б) гімн, столиця;

в) гімн, прапор, герб; г) прапор, герб, вишиванка.

5. Культура поведінки — це вміння:

а) дотримуватися правил поведінки тільки в школі;

б) відстоювати свою думку будь-яким способом;

в) доброзичливо спілкуватися з людьми;

г) робити зауваження старшим.

6. Народні символи України — це:

а) калина, верба, тополя;

б) гімн, прапор, вишиванка;

в) гімн, прапор, герб;

г) прапор, герб, Конституція України.

7. За Декларацією прав дитини ти маєш право на:

а) освіту;

б) порушення правил поведінки;

в) вживання ліків без рекомендації лікаря;

г) перебування в школі з грипом.

8. Увічлива людина:

а) читає багато книжок; б) одягнена в чистий одяг; в) займається танцями; г) тактовно поводиться.

9. До культурної спадщини українців належать:

а) річки, моря;

б) корисні копалини, ґрунти;

в) заводи, фабрики;

г) історичні пам’ятки, національні традиції.

10. Установіть відповідність.

а) Катерина Білокур —

1) конструктор літальних апаратів.

б) Сергій Корольов —

2) народна художниця.

в) Леся Українка —

3) учитель і письменник.

г) Василь Сухомлинський —

4) поетеса.

11. Вставте пропущені слова у текст Гімну України.

Ще не вмерла _ _ _

І слава, і _ _ _ .

Ще нам, браття _ _ _ ,

Усміхнеться _ _ _.

Згинуть наші _ _ _ ,

Як роса на _ _ _ .

Автор слів: _ _ _

Запануєм і ми,_ _ _ _ ,

У своїй _ _ _ .

Душу й тіло ми _ _ _

За нашу _ _ _

І покажем, що ми, _ _ _ , —

|_ _ _ роду!..

Композитор: _ _ _

12. Складіть прислів’я з двох частин.

Батьківщина — мати,

своя сторона.

Життя — як стерняста нива:

господарі своєї долі.

Кожному мила

умій за неї постояти.

Люди —

не пройдеш, ноги не вколовши.

Картка 2

І варіант

1. Підкресліть ознаки вихованої людини.

Грубість, вченість, добродушність, балакучість, лагідність, черствість, турботливість, привітність.

2. Якщо зустрів на вулиці знайомого, потрібно:

а) мовчки пройти повз нього;

б) голосно вигукнути привітання;

в) ввічливо привітатися.

3. Якщо ти когось образив, то треба:

а) чекати, поки він заговорить першим;

б) вибачитися;

в) поводитись так, ніби нічого не сталося.

4. Людину, яка стійко досягає своєї мети, називають:

а) відповідальною;

б) чесною;

в) наполегливою.

5. Поступлива людина:

а) завжди сперечається;

б) розв’язує проблеми без суперечки;

в) завжди наполягає на своєму.

6. Установіть відповідність.

Відповідальний

дружньо налаштований до оточуючих.

Дружелюбний

чуйний, здатний співчувати і допомагати.

Милосердний

здатний відповідати за свої дії, вчинки.

7. Вставте пропущені слова.

Конституція України проголошує, що державною мовою є _ _ _ мова. Захищає її «Закон про _ _ _ ». Його ухвалила _ _ _ .

8. Які всесвітньо відомі пам’ятки-споруди є в Україні?

9. Які видатні люди є історичними символами України?

10. Чому потрібно уникати конфліктів з іншими людьми?

ІІ варіант

Картка 3

1. Підкресліть ознаки вихованої людини.

Скупість, увічливість, люб’язність, тактовність, скромність, пихатість, байдужість.

2. Ідучи тротуаром, потрібно:

а) триматися правого боку тротуару;

б) йти там, де заманеться;

в) триматися лівого боку тротуару.

3. Якщо завітали гості, потрібно:

а) псувати настрій присутнім;

б) приділяти увагу всім, хто прийшов;

в) виявляти незадоволення і поганий настрій.

4. Людину, яка дружно налаштована до інших, називають:

а) рішучою;

б) ввічливою;

в) дружелюбною.

5. Відповідальна людина:

а) завжди виконує доручення;

б) відкладає на потім те, що потрібно зробити зараз;

в) завжди запізнюється.

6. Установіть відповідність.

Милосердний

завзято і стійко досягає мети.

Наполегливий

чуйний, здатний співчувати і допомагати.

Поступливий

поступається чимось без суперечок.

7. Вставте пропущені слова.

Конституція України — це _ _ _ держави. Вона визначає державний _ _ _ країни, основні _ _ _ та _ _ _ громадян.

8. Які всесвітньо відомі пам’ятки-споруди є в Україні?

9. Які видатні люди є культурними символами України?

10. Доведіть, що кожна людина є неповторною.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.