Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Усі уроки курсу Я у світі 4 клас - 2015 рік

Людина

УРОК 9 ОБГОВОРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ДОСЯГНЕННЯ УСПІХУ

Мета: розширити уявлення учнів про умови досягнення успіху; розповісти про можливості людини, значення знань, освіти, працелюбства в житті людини, у досягненні успіхів; навчати аналізувати, узагальнювати інформацію, використовувати набуті знання у житті; розвивати уяву, творчість, мислення, віру в свої сили; виховувати якості, необхідні для досягнення успіху: працьовитість, допитливість, уважність, організованість.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Розповіді учнів про відомих людей, які прагнули мети і досягли її.

— Як ви вважаєте, ці люди досягли успіху?

— Завдяки чому вони досягли успіху?

— Вам, напевно, доводилося бачити дітей, які живуть в одному будинку, одного віку, вчаться в одному класі, але в них різні характери, поведінка, досягнення у навчанні.

Усі люди чогось прагнуть. Хтось мріє стати лікарем, хтось — художником, хтось — учителем. Мрія надихає людину, дає сили у досягненні мети.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми спробуємо зрозуміти, чому одні люди успішні, а інші — ні, як досягти успіху.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота в парах

Робота над прислів'ями

— З’єднайте початок і кінцівки прислів’я.

Мудрим ніхто не вродився,

нема плода.

Вчення світ,

а навчився.

Без труда

а невчення тьма.

Висновок. Знання, освіта — запорука успіху.

2. Читання й обговорення оповідання В. Сухомлинського

ЯК МИКИТА СТАВ ПРАЦЬОВИТИЙ

Микита був дуже ледачий. Не хотів як слід працювати та й отримав з граматики двійку.

Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш!

Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко-тяжко.

Утомився хлопець від неробства. Сидить дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода — крапля за краплею.

Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає.

А ввечері вийшов, дивиться, а вже піввідра накапало. Наступного ранку було повне відро.

Здивувався Микита: виходить, із маленьких краплинок може назбиратися повне відро води!

Зітхнув тяжко та й відкрив граматику, і зошит відкрив.

— Яким був Микита?

— Чи зрозумів він свою помилку? З чого це видно?

— То які ж риси характеру є ворогами успіху? (Байдужість, лінь)

Висновок. Працьовитість — запорука успіху. Випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто багато працює. Народна мудрість говорить: «Хочеш бути щасливим — не будь лінивим». Бо все у світі здобувається людською працею: зводяться будинки, будуються мости, вирощується хліб. І все це — для людини, щоб вона була сита, здорова, весела і щаслива, а «без труда нема плода».

— А яка ваша головна праця?

— Часто не хочеться сісти і за уроки, вивчити правило, вірш. Результат — відставання у навчанні. А надолужити — важко. Тому намагайтеся працювати щодня, не відкладаючи на завтра те, що можна зробити сьогодні.

3. Гра «Найнаполегливіші»

Учні об’єднуються у чотири команди. Двом командам педагог вручає по мішечку, в якому перемішано три сорти злаків або бобів, наприклад: гречка, рис і горох. Задача дітей — щонайшвидше розділити вміст мішечка по сортах.

Дві інші команди роблять усе можливе, щоб відвернути своїх однокласників від виконання завдання, не торкаючись їх. Наприклад: читають їм вірші, співають пісні, про щось запитують, смішать тощо. Потім команди міняються місцями. Найнаполегливішою є команда, яка, не зважаючи ні на що, швидше за всіх виконає завдання. Можна запропонувати дітям як завдання вивчити вірш, розв’язати задачу, намалювати малюнок тощо.

Бесіда

— Чи можна навчитися наполегливості, і як?

— Хто у вашій сім’ї найнаполегливіший у досягненні своїх цілей?

— Чим наполегливість відрізняється від упертості?

— Чи траплялися у вашому житті випадки, коли, не зважаючи на нерозуміння оточуючих, ви наполегливо займалися певною важливою справою?

— Яка справа вимагає від людини вміння бути дуже наполегливим?

4. Творче завдання «Наполеглива праця»

Учні по черзі говорять, чого вони хотіли б досягти у своєму житті. Усе назване дітьми записують на дошці. Потім педагог разом з учнями обговорює, скільки років наполегливої праці знадобиться для досягнення тієї або іншої мети.

Висновок. Треба працювати наполегливо, щоб досягти успіху.

5. Інсценізація «Талант і наполегливість»

Учні об’єднуються у пари. Один з пари — талановитий, інший — наполегливий. Під час інсценізації діти доводять одне одному, що кожний з них швидше досягне успіху в певній справі. Потім педагог разом з дітьми робить висновок про те, що завзятість необхідна будь-кому, навіть дуже талановитій людині.

Висновок. Кожна людина, навіть талановита, повинна розвивати і вдосконалювати свої здібності.

— Підсумуємо умови успіху: талант, працьовитість, натхнення, творчість, знання, наполегливість, інтуїція.

6. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в парах

— Доберіть синоніми до слова успіх. (Удача, перемога, досягнення)

— Доберіть антоніми. (Поразка, невдача, програш)

— Складіть словесний портрет успішної людини та невдахи.

2. Робота в групах

1) Робота за таблицею.

— Які, на вашу думку, риси характеру можуть забезпечити успіх?

— Які риси характеру заважають цьому?

Групам роздають незаповнені таблиці.

Картка 1

Успіх

Складові успіху

Що заважає досягти успіху

Талант

Лінь

Натхнення

Байдужість

Працьовитість

Неуважність

Інтуїція

Поспіх

Досвід

Безвідповідальність

Знання

Зібраність

Систематичність

Зосередженість

Заздрість

2) Оберіть «поради учневі», щоб досягти успіху в навчанні.

Картка 2

ПОРАДИ УЧНЕВІ

Завжди уважно слухай учителя.

О Намагайся самостійно виконувати всі домашні завдання.

О Якомога частіше грай у комп’ютерні ігри.

Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.

О Читай якомога більше книжок.

О Намагайся бути організованим і наполегливим.

О Не бійся своїх мрій.

Будь готовий прийняти допомогу і допомогти іншим.

О Не бійся помилок і вчися на них.

О Відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Що таке успіх?

— Розкажіть, у чому ви досягали успіху?

— Якщо ви добре заспівали пісню, і вам зааплодували — це успіх?

— Якщо грали в якусь гру і перемогли — це успіх?

— Якщо ви чогось прагнули і досягли мети — це успіх?

— Які риси характеру слід виробляти в собі, щоб стати успішною людиною?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти 3 запитання за розділом









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.