Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Усі уроки курсу Я у світі 4 клас - 2015 рік

Людина

УРОК 10 ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РОЗДІЛОМ «ЛЮДИНА»

Мета: перевірити знання учнів за розділом «Людина»; розвивати самостійність, зосередженість, увагу, вміння чітко давати відповіді на поставлені запитання; виховувати охайність під час виконання роботи.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

III. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

Відповіді на запитання за розділом, які підготували учні вдома. (Кожна група ставить свої запитання іншим групам.)

2. Вправа «Риси характеру»

— Згадайте імена відомих українських людей. Що вам відомо про їх життєвий шлях і досягнення? (Наприклад, учні розповідають про К. І. Шульженко, М. М. Амосова, М. В. Лисенка, С. І. Корольова, Г. С. Сковороду.)

— Із довідки оберіть риси характеру, які притаманні саме їм.

Довідка: працьовитість, хитрість, наполегливість, байдужість, організованість, чесність, порядність, брехливість, жорстокість, цілеспрямованість, уважність, сміливість, мудрість, творчість.

— Отже, які риси характеру найбільш характерні для таких людей?

3. Гра «Мета життя»

Учитель пропонує учням назвати різні цілі в житті людини. Наприклад: стати відомим, мати цікаву професію, мати вірного друга, щасливу сім’ю, знати багато мов, мати умілі руки, ніколи не хворіти тощо. Всі цілі записують на дошці під номерами. На підлозі крейдою креслять круг діаметром від одного до двох метрів. Круг ділять на сектори за кількістю цілей, записаних на дошці. На кожному секторі пишуть номер. Діти по черзі із заплющеними очима кидають м’яч у круг. М’яч потрапляє в сектор під тим або іншим номером. Дитина читає на дошці мету життя під цим номером і розповідає, що можна зробити вже сьогодні, щоб швидше досягти цієї мети в майбутньому.

Бесіда

— Як ви вважаєте, чи потрібно мати мету в своєму житті? Чи є мета життя у вас?

— Якщо у людини є мета, їй важче або легше живеться?

— Що означає висока мета?

— Чи є серед ваших друзів люди, які знають мету свого життя і прагнуть її?

— Як ви вважаєте, у якому віці людина повинна замислюватися про мету в житті?

— Прислухайтесь до поради В. О. Сухомлинського: «Не йди найлегшим шляхом. Вибирай завжди шлях найважчий. Подолання труднощів підносить людину. Той, кому нестерпно важко і хто подолав трудність, схожий на альпініста, який досяг найвищої вершини».

4. Фізкультхвилинка

5. Гра «Хвости»

— Складіть прислів’я з двох частин. Поясніть, як ви їх розумієте.

Життя — як стерняста нива господарі своєї долі.

Люди — не пройдеш, ноги не вколовши.

6. Тестування

Картка 1

Позначте правильні відповіді.

1) Найвища цінність людини — це:

а) щастя;

б) достаток, гроші;

в) життя.

2) Щоб досягти успіху, потрібно:

а) наполегливо працювати;

б) цікавитися всім новим;

в) прогулювати уроки;

г) читати багато книжок;

д) не звертати уваги на помилки.

3) Чого навчала мати Тереза?

а) Потрібно наполегливо працювати;

б) кожна людина може і повинна творити добро;

в) цінувати життя.

4) Вихована людина вміє:

а) правильно попросити про щось;

б) слухати співрозмовника, не перебиваючи його, бути терплячою, уважною;

в) вживати ввічливі слова.

5) Ім’я жінки, настоятельки Ордену милосердя, яка своїми вчинками навчала, що кожна людина на своєму місці може і повинна робити добро.

а) Мати Марія;

б) мати Анна;

в) мати Тереза.

6) Підкресліть дії, які, на вашу думку, можуть допомогти в досягненні успіху.

Наполегливо працювати; завжди виконувати домашні завдання; пропускати уроки; дотримувати режиму дня; цікавитися новинами спорту; не звертати уваги на помилки; аналізувати свої вчинки.

7) Відновіть поради «Як досягти успіху».

Працюйте...

Умійте... на справі (не виконуйте кілька справ одразу).

Навчайтесь...

Учіться...

Не облишайте...

Не втрачайте...

Отримуйте... і від навчання, і від життя.

Успіх приходить до того, хто у нього...

Довідка: зібрано, співпрацювати, зосередитись, спілкуватись, надії, навчання, насолоду, вірить.

8) Поясніть, як ви розумієте пораду: «Отримуйте міцні знання, ідіть до успіху щодня».

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які завдання викликали труднощі?

— Як ви з ними впоралися?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Намалювати малюнок «Ким я бачу себе через 20 років».

— Якщо не зможете намалювати, знайдіть ілюстрацію і наклейте на аркуші паперу. А через 20 років, коли ви відвідаєте школу, ви подивитесь, чи здійснилися ваші мрії, чи досягли ви успіху.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.