Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

МАТЕМАТИКА. ПОВНИЙ ПОВТОРЮВАЛЬНИЙ КУРС

ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ ТА ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ

АЛГЕБРА І ПОЧАТКИ АНАЛІЗУ

Розділ II. РІВНЯННЯ І НЕРІВНОСТІ

§32. ЗАСТОСУВАННЯ ВЛАСТИВОСТЕЙ ФУНКЦІЙ ДО РОЗВ’ЯЗАННЯ РІВНЯНЬ ТА НЕРІВНОСТЕЙ.

3. Використання монотонності функції при розв’язуванні рівняння.

 

Розглянемо рівняння f(х) = g(x) за умови, що f(x) - зростаюча на деякому проміжку [a;b] функція, a g(x) - спадна на цьому проміжку функція (або стала) (мал. 54 - мал. 56).

 

 

Тоді рівняння f(x) = g(x) має один розв’язок (мал. 54 і мал. 56) або не має розв’язків взагалі (мал. 55). Аналогічно розглядається рівняння і у випадку коли f(х) - спадає на [a;b], a g(x) - зростає на цьому проміжку або є сталою.

Отже, якщо в рівнянні f(x) = g(x) одна з функцій f(x) або g(x) зростає на деякому проміжку, а інша — спадає на цьому проміжку або одна функція є монотонною, а інша - сталою, то рівняння f(x) = g(x) має не більше як один корінь на цьому проміжку.

Найчастіше коренем є ціле число, яке можна знайти підбором, починаючи з невеликих за модулем чисел: 0; ±1; ±2 ...

Приклад. Розв’яжіть рівняння

Розв’язання. ОДЗ: х > 0. Функція f(x) = зростає на (0;+). Функція а тому й функція - спадає на (0;+). Тому рівняння має не більше як один корінь. Легко побачити, що х = 1 - корінь рівняння інших коренів немає.









загрузка...

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат доступні данні з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

У разі запозичення інформації гіпертекстове індексоване посилання на сайт є обов'язковим

© Всі права на дизайн сайту належать ФОП СЄА