Політологічний словник

Іміджмейкер — у перекладі з англійської означає робити образ, відповідно іміджмейкер — особа, яка цілеспрямовано формує, коригує (створює) імідж. Вирізняють імідж політика, політичної організації, установи, в міжнародних відносинах — держави, в економічній сфері — імідж підприємства, торгової марки. Також формування іміджу може стосуватися певних рішень, дій, програм, політики тощо. Діяльність з формування іміджу та донесення його до споживача визначається як РR (паблік рилейшнз). Якщо образ створений з метою зруйнувати існуючий позитивний імідж з використанням заборонених, неправдивих, аморальних засобів — таку діяльність визначають як "чорний" або "сірий РR". Виокремлюють формування іміджу: штучного, коли сформоване уявлення (образ) не відповідає реальному стану речей; адекватного, коли імідж відображає відповідні риси об'єкта; технологічного, або синтетичного — коли із сукупного набору характеристик виокремлюються і висвітлюються тільки певні, максимально підібрані для формування необхідного іміджу. Таким чином, завданням іміджмейкера є, по-перше, будівництво образу (уявлення), що здійснюється в інформаційному форматі символами, а по-друге, донесення образу (інформації) до споживача. Таким чином, професія іміджмейкера є суміжною — вона охоплює ряд наук і таких окремих галузей, як психологія, культурологія, соціологія, знання про суспільні комунікації тощо. Важливу роль у роботі іміджмейкера відіграє психологія, в тому числі прогнозування сприйняття образу. Умовно кажучи, образ "гарна людина" не означатиме, що в суспільній свідомості цей образ сприйматиметься саме таким. Він може бути доведений до споживача опосередкованими символами, що прямо не пов'язані з конструктом "гарна людина", але сприйматиметься саме таким. Теоретичні знання, а відтак науковий напрям у політології з питань дослідження формування образу (уявлення) називається іміджелогією.

В умовах посилення конкурентності та технологічності політичних процесів збільшується попит на специфічних вузькофахових спеціалістів, у тому числі іміджмейкерів. Водночас робота з формування іміджу виконувалась в різні історичні періоди, різними засобами: письменниками при дворі, глашатаями, пропагандистами, лекторами та ін. Гравюри на монетах портретів чи подій, обрання символів для герба держави, форма для військовослужбовців та багато іншого, що реалізовувалося в усі часи — теж робота з формування іміджу, хоча, власне, іміджмейкерство формально виникло у середині XX ст.

Почепцов Г. Г. Имиджелогия. — М.; К., 2002.; Лукашев А., Пониделко А. Черный РІ? как способ овладения властью, или Бомба для имиджмейкера. - СПб., 2002.

Р. Балабан






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.