Соціологія короткий енциклопедичний словник

РАНЖУВАННЯ — один з методів вивчення переваг. Метод полягає в тому, що респондент безпосередньо в процесі опитування впорядковує об'єкти з запропонованої дослідником сукупності, відмічаючи ранги об'єктів в анкеті або впорядковуючи картки з назвами об'єктів. Надійність Р. за невеликої кількості об'єктів (два — три десятки) вища, ніж надійність оцінок у балах. Недолік Р. полягає в тому, що при збільшенні кількості об'єктів (понад 15 — 20) добре розрізняються відмінності переваг респондентів лише для найкращих та найгірших за критерієм упорядкування об'єктів. Р. широко застосовується в експертних опитуваннях, він є складовою частиною інших методів вивчення переваг.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити