ДПА 4 клас - ВІДПОВІДІ до «Орієнтовних контрольних робіт за курс початкової школи»

УКРАЇНСЬКА МОВА

Контрольна робота з української мови

Варіант 21

1. Прочитай і спиши текст. Устав, де потрібно, апостроф, пропущені букви, розкрий дужки.

У густих верболозах не втихають солов'ї. Мирно воркують лагідні горлиці. Тривожно голосять зозулі.

Пишні левади пропахли медовим ароматом. Бавляться на них яскраві метелики. Заклопотано гудуть бджоли. Усім хочеться поласувати духмяним медом з левадного травозілля.

Збережімо цей безцінний дарунок природні

2. Познач рядок, у якому подані слова слід писати з апострофом.

■ А в..юн, солов. л, м..ята

□ Б духм..яний, моркв..яний, мавп..ячий

□ В р..юкзак, п..юпітр, р..яска

3. Познач рядок, у якому всі слова е спільнокореневими іменниками.

■ А сад, садочок, садівник

□ Б сон, сонько, наснитися

□ В ліки, лікар, лікувати

4. Визнач числівники (записані цифрами), у кінці яких потрібно писати знак м'якшення.

□ А 50, 7, 40 □ Б 60, 8,80 ■ В 5, 17, 30

5. Прочитай порівняння. Чи правильно вони сформульовані? Запиши правильно.

Порівняння сформульовані неправильно, тому що порівнюється непорівнюване — розмір і колір та колір і форма. Правильно:

Ведмідь великий, а зайчик маленький. Помідор овальний, а кавун круглий.

Або: Ведмідь бурий, а зайчик сірий. Помідор червоний, а кавун зелений.

6. З'єднай стрілками слова зі схемами їх будови.

7. Поміркуй, чому потрібно берегти природу. Свої міркування запиши (3-4 речення).

Природа — це наш дім, тому її потрібно берегти. Саджати дерева, не вирубувати ліси, очищувати воду від сміття. Нам пити з цих засмічених річок, їсти те, що виросло на отруєному ґрунті, нам ходити відпочивати в ці голі та забруднені ліси. Ми відповідаємо за свій дім, тому бережімо його!



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити