Математика. Домашній репетитор 2-4 клас - 2013

4 КЛАС

ВЧИМОСЯ РОЗВ'ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ

УСКЛАДНЕНІ ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ЗА ДВОМА РІЗНИЦЯМИ

ТРЕНУЮСЯ РОЗВ'ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ

Задача. З однієї ділянки зібрали 28 мішків картоплі, а з другої 23 таких самих мішків, причому з другої ділянки зібрали на 250 кг менше, ніж з першої. Скільки кілограмів картоплі зібрали з кожної ділянки?

Виділяю головні слова.

Роблю короткий запис.

Вибираю і обґрунтовую дії розв'язання задачі.

Міркую так: щоб відповісти на запитання задачі «Скільки кілограмів картоплі зібрали з кожної ділянки?», треба масу одного мішка помножити на кількість мішків, що зібрали з ділянки. А щоб знайти, скільки кілограмів в одному мішку, треба знати, на скільки мішків менше зібрали з другої ділянки, ніж з першої, адже нам відомо, що з другої ділянки зібрали на 250 кг менше, ніж з першої.

Розв'язання:

1) 28 - 23 = 5 (м.) — на стільки мішків менше зібрали з 2-ї ділянки;

2) 250 : 5 = 50 (кг) — маса одного мішка;

3) 50 · 28 = 1400 (кг) — картоплі зібрали з 1-ї ділянки;

4) 50 · 23=1150 (кг) — картоплі зібрали з 2-ї ділянки.

Відповідь: з 1-ї ділянки зібрали 1400 кг картоплі, а з 2-ї — 1150 кг картоплі.

Закріплення знань та навичок

Задача 687. Один турист плив пароплавом 6 год, а другий 9 год. Перший подолав відстань на 96 км меншу, ніж другий. Скільки кілометрів проплив перший турист і скільки кілометрів другий?

Задача 688. Для дитячого садка купили 26 столів, а потім ще 41 стіл. Другого разу заплатили на 3480 грн більше. Скільки заплатили за столи?

Задача 689. Двома автомобілями перевозили вугілля. Перший зробив 9 рейсів, а другий 12. Другий автомобіль перевіз на 16 т 500 кг вугілля більше, ніж перший. Скільки вугілля перевіз кожен автомобіль, якщо вантажопідйомність автомобілів однакова?




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити