Українська мова 5-11 класи - тестові завдання - 2018 рік

Будова слова і словотвір

Способи словотворення

Програма 2

Картка № 1

I. Продовжте речення: «Словотвір вивчає...».

1. ...правила вимови слів.

2. ...звукову будову мови.

3. ...способи творення слів.

4. ...слова, їх значення, походження, використання.

5. ...правила написання слів.

II. Оберіть рядок, у якому всі іменники утворено префіксально- суфіксальним способом.

1. Вагончик, дитятко, долинка, дощик, вовчище.

2. їжачиха, висота, широчінь, здоровань, зелень.

3. Ягідка, матуся, вихід, українка, перловка.

4. Подорожник, суглинок, підвіконня, звістка, міжбрів’я.

5. Синь, блакить, розклад, вишиванка, рядок.

III. Укажіть, у якому рядку всі слова є непохідними.

1. Білити, зачарований, хід, братський, радість.

2. Бігати, весна, білий, стіл, хата.

3. Темрява, глибина, сіруватий, знаходити, пустеля.

4. Біг, ходити, неспокій, дівчинонька, ручка.

5. Біліти, темніти, радіти, посміхатися, кричати.

IV. Позначте рядки, у яких усі слова утворено префіксальним способом.

1. Забайкальський, міжобласний, прибережний, надхмарний.

2. Прекрасний, ультрамодний, контрнаступ, трансокеанський.

3. Безпроцентний, по-українськи, зверху, вистояти.

4. Заглибокий, надчутливий, прадід, порадіти.

5. Неполохливий, заспівати, перестрибнути, дотанцювати.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між словами та способами їх утворення

1. Нелегкий, прекрасний, переписати.

2. Забайкальський, міжміський, захмарний.

3. Добір, біг, напад.

4. Снігопад, старомодний, риболовля.

5. Сіруватий, шкільний, веселун.

А. Суфіксальний,

Б. Префіксальний.

В. Суфіксально-префіксальний

Г. Безафіксний,

Ґ. Складання основ.

Картка № 2

I. Укажіть, у якому рядку всі іменники утворено префіксальним способом.

1. Книга, школа, рівнина, доброта, сіно.

2. Кість, лікар, яструб, виліт, правнук.

3. Безвість, безчестя, підгрупа, побережжя, правнук.

4. Дівчина, візок, вовчище, бігун, сінце.

5. Перестрибнути, поїсти, зійти, вимити, обговорити.

II. Зазначте спосіб, яким утворено прикметники нездоланний, безмежний, надмірний, зарубіжний, сучасний.

1. Префіксальний.

2. Суфіксальний.

3. Префіксально-суфіксальний.

4. Сполучення основ або слів.

5. Складання скорочених основ.

III. Укажіть, у якому рядку твірні поданих похідних слів належать до однієї частини мови.

1. Помста, розробка, виварка, вчителька, дрімота.

2. Розмова, світанок, кривляка, грілка, біднота.

3. Вишиванка, розписка, обробка, вискочка, синь.

4. Задавака, жуйка, зівок, рева, лісок.

5. Ковток, шепіт, вариво, жених, виграш.

IV. Позначте рядки, у яких слова утворюють пару: твірне — похідне.

1. Вогняний — вогнистий, бігати — біг, красивий — красивість.

2. Масляний — маслянистість, брови — міжбрівний, писк — писклявий.

3. Під вікном — підвіконний, добрий — предобрий, квіткар — квіткарка.

4. Килим — килимарка, учитель — учити, історик — історія.

5. Кам’яний — кам’янистий, за містом — заміський, виходити — вихід.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між твірними і похідними словами.

1. Сніг.

2. Сніговий.

3. Учити.

4. Учень.

А. Засніжений.

Б. Сніжний.

В. Снігових.

Г. Учитель.

Ґ. Учителька.

Д. Учнівство.

1

2

3

4

       

VI. Упишіть до таблиці назву способу творення поданих слів.

Давньогрецький, овочесховище, народ-трудівник, фізико-математичний, шафа-купе.

                             

Картка № З

I. Укажіть, яким способом утворено іменники прабатьківщина, підстанція, присмак, незгода, суперклас.

1. Префіксально-суфіксальним.

2. Префіксальним.

3. Суфіксальним.

4. Складанням основ або слів.

5. Переходом прикметників у іменники.

II. Зазначте, у якому рядку слова розташовано так, щоб кожне попереднє було твірним для наступного.

1.Читати → читацький → читач.

2. Читати → читальний → читальня.

3. Писати → писар → писарський.

4. Мовчати → розмовляти → розмова.

5. Сміятись → сміх → смішний.

III. Укажіть рядок, у якому твірні поданих похідних слів належать до однієї частини мови.

1. Майструвати, пекарня, словникар, казкар, заготівельний.

2. Сліпота, слухацький, хімік, росинка, рукописний.

3. Білизна, знання, слізка, недруг, скрипаль.

4. Розподіл, співавтор, проїзний, празький, вдень.

5. Восени, книжковий, шахтар, вовченя, вибалок.

IV. Позначте рядки, у яких слова утворено складанням основ або слів.

1. Залізобетонний, ультрасучасний, трансатлантичний, приполярний, закордонний.

2. Залізобетон, овочесховище, чистосердечний, доброчесний, прекраснодушний.

3. Замалоефективний, Білосніжка, далекосяжність, життєрадісний, по- друге.

4. Чорноморський, малоефективний, зубробізон, чорноокий, довгостроковий.

5. Лісотундровий, волелюбність, лиходійка, всенародний, многоликість.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між словами і способами їх творення.

1. Кароокий.

2. Фізичний.

3. ООН.

4. Прадід.

5. Настільний.

6. Вибір.

А. Суфіксальний.

Б. Префіксальний.

В. Суфіксально-префіксальний.

Г. Безафіксний.

Ґ. Складання.

Д. Абревіація.

1

2

3

4

5

6

           

VI. Упишіть до таблиці назву способу творення наведених слів.

Одеський, шкільний, весняний, зустрічний, біленький.

                             

Картка № 4

I. Укажіть рядок, у якому всі іменники утворено суфіксальним способом.

1. Шахтар, викладач, голівка, сестричка, візник.

2. Студент, учень, теплота, ягода, молоко.

3. Полісся, комарик, сталевар, суглинок, розклад.

4. Лікарня, лікар, кістка, кість, яструб.

5. Розлука, вистава, ходіння, щастя, лісопарк.

II. Зазначте, у якому рядку твірні поданих похідних належать до однієї частини мови.

1. Сотник, потроїти, всімох, вісімка, збільшити.

2. Сотка, десятеро, двійня, втретє, по-друге.

3. Трійня, одиначка, кількісний, численний, дев’ятка.

4. Відсоток, одинокий, самотній, численність, червонець.

5. Трійця, трояк, напарник, по-перше, вчотирьох.

III. Оберіть рядок, у якому слова розташовано так, щоб кожне попереднє було твірним для наступного.

1. Свій → свояк → своячка → свояцтво.

2. Зелений зелененький → зеленіти → позеленити → позеленіння.

3. Мудрий → мудрувати → мудрування →> мудрощі.

4. Свіжий → свіжіший → свіжішати → посвіжішати → свіжозораний.

5. Твердий → твердіти → затвердіти → затвердіння.

IV. Позначте рядки, у яких слова утворено префіксальним та префіксально-суфіксальним способам^.

1. Закинути, поспівати, забагатіти, розділити, неглибокий.

2. Грушоподібний, двотижневий, життєлюб, виконавець, дитсадок.

3. Міжрядковий, суглинок, побігти, закричати, вбігти.

4. Доповідач, квітник, садівник, молодість, малюсінький.

5. Безгрішний, предобрий, надбрівний, перейти, побороти.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між словами.

1. Тихий.

2. Мудрий.

3. Малий.

4. Океан.

А. Малуватість.

Б. Тихо.

В. Замаленький.

Г. Затишний.

Ґ. Малюсінький.

Д. Премудрий.

Е. Заокеанський.

1

2

3

4

       

VI. З-поміж поданих слів оберіть зайве і впишіть його до таблиці.

Прекрасний, призвук, заміський.

                             

Картка № 5

I. Укажіть, у якому рядку всі прикметники утворено суфіксальним способом.

1. Здоровенний, надпотужний, надмірний, холоднючий, зернистий.

2. Театральний, передсвятковий, сумісний, соковитий, чорненький.

3. Дивний, кислуватий, пообідній, надхмарний, лінивий.

4. Зубастий, мідний, сільський, дубовий, польовий.

5. Хворобливий, лісовий, степовий, надземний, пришкільний.

II. Зазначте, яким способом утворено неозначені займенники хто- небудь, який-небудь, що-небудь.

1. Префіксальним способом.

2. Суфіксальним способом.

3. Префіксально-суфіксальним способом.

4. Сполученням основ або слів.

5. Складанням скорочених основ.

III. Оберіть рядок, у якому слова утворюють пару: твірне — похідне.

1. Знедолити — доля, мрійниця — мріяти, тигреня — тигр.

2. Непривітний — привітний, читальний — читати, неприхованість — ховати.

3. Схованка — сховати, занімілість — занімілий, відродження — відродити.

4. Поливальний — поливати, трудівник — труд, повариха — повар.

5. Надзвичайно — звичайний, перелічити — лічити, добувний — добувати.

IV. Знайдіть відповідність між рядами слів та їх характеристиками.

1. Білорукий, повноустий, прекраснодушний, добродійний, м’якосердний.

2. Метро, всесвіт, самоаналіз, чорнозем, однодумець.

3. Клеєння, мовлення, читання, знання, біг.

4. Науково-технічний, десятирічний, гостровухий, довгоязикий, весняно-посівний.

5. Сіль, поле, теплий, новий, рік.

6. Падіння, роздвоїти, відродження, хід, терпіння.

7. Хороший, день, річ, веселий, плід.

А. Слова утворено складанням,

Б. Слова мають будову

В. Слова утворено від дієслів.

А.

1

2

3

4

5

6

7

             

Б.

1

2

3

4

5

6

7

             

В.

1

2

3

4

5

6

7

             

V. Знайдіть відповідність між похідними і твірними словами.

1. Провесна.

2. Пробіг.

3. Освітити.

4. Сміливість.

А. Сміливий.

Б. Бігати.

В. Весна.

Г. Пробігати.

Ґ. Світити.

Д. Сміливішати.

Е. Веснянки.

1

2

3

4

       

VI. Упишіть до таблиці назву способу, яким утворено наведені іменники.

Навчання, теплота, визволитель, потомство, гілочка.

                             

Картка № 6

І. Оберіть рядок, у якому слова утворено складанням основ або слів.

1. Довгий, сірий, сизий, дикий, синій.

2. Безрукий, Середземний, протизаконний, розвеселий, заширокий.

3. Привільний, приміський, мирний, ясний, сучасний.

4. Сліпучий, простий, творчий, білий, зелений.

5. Лісостеп, чорнозем, правобережний, важкохворий, глухонімий.

II. Зазначте, у якому рядку всі прикметники утворено префіксальним способом.

1. Сестрин, батьків, ведмежий, журавлиний, давній.

2. Далекосхідний, темно-зелений, своєчасний, всенародний, шахово- шашковий.

3. Безкраїй, надвеликий, затонкий, прадавній, прегарний.

4. Мужній, молодий, здоровий, мирний, ясний.

5. Сонний, невблаганний, дружній, творчий, сизий.

III. Вкажіть, у якому рядку всі слова утворено від дієслів.

1. Веселість, радість, сміливість, заздрість, хмарність.

2. Читання, ходіння, знання, учитель, видання.

3. Біг, синь, міць, денний, хід.

4. Лісок, садок, похід, мандри, картопляник.

5. Біліти, білити, радіти, сумувати, веселити.

IV. Знайдіть відповідність між рядами слів та способами, якими їх утворено.

1.Крик, поділ, синь, видих, допомога.

2.Прогрів, заклик, правознавець, волелюбний, захисник.

3.Ніжність, дрібнюсінький, сіруватий, ручище, хвилястий.

4.Подих, дія, вхід, галас, спів.

5.Закликати, засівати, прогріти, заграти, протидіяти.

6.Трубач, лижник, медівник, учитель, сміливість.

7.Провесінь, праісторія, перебути, добудувати, влетіти.

А. Слова утворено безафіксним способом;

Б. Слова утворено суфіксальним способом;

В. Слова утворено префіксальним способом.

А.

1

2

3

4

5

6

7

             

Б.

1

2

3

4

5

6

7

             

В.

1

2

3

4

5

6

7

             

V. Знайдіть відповідність між способами творення слів та їх рядами.

1. Складання.

2. Суфіксально-префіксальний.

3. Префіксальний.

4. Суфіксальний.

А. Позахмарний.

Б. Травичка.

В.Великодушний.

Г. Праісторія.

Ґ. Хід.

1

2

3

4

       

VI. Упишіть до таблиці назву способу, яким утворено подані іменники.

Читання, доброта, вихователь, садівництво, вершечок.

                             

Картка № 7

I. Віднайдіть рядок, у якому прикметники утворено складанням основ або слів.

1. Післявоєнний, поквартальний, віддієслівний, сучасний, дослівний.

2. Сухий, брудний, пісний, чудний, товстий.

3. Безбілетний, міжміський, закарпатський, пришкільний, придніпровський.

4. Темно-зелений, самохідний, східнослов’янський, семиразовий, навчально-виховний.

5. Неповторний, трансконтинентальний, ультрамодний, архінебезпечний, безлистий.

II. Зазначте, у якому рядку всі слова утворено суфіксальним способом.

1. Непотрібний, недорогий, небажаний, недоробити.

2. Малюсінький, килимок, стільчик, рученька, річка.

3. Перебігти, ніженька, недобачати, величенький, прекрасний.

4. Розлогий, зрости, поливати, співати, поїхати.

5. Ніч, кінь, ліс, стільчик, вовк.

III. Укажіть неправильно впорядкований словотвірний ланцюг.

1. Вчити → вчитель → вчителька.

2. Вчити → учень → учениця.

3. Вчити → навчити → навчання.

4. Вчити → вчитель → вчителювати.

5. Вчити → вчительський → учительство.

IV. Позначте рядки, у яких слова в парах є твірними — похідними.

1. Поклик — покликати, позначка — знак, пестливий — пестити.

2. Учитель — учителька, виходити — вихід, весна — весняний.

3. Будова — перебудова, варити — переварити, орати — орач.

4. Молодий — молоденький, історія — історик, ходити — заходити.

5. Безпомилковий — помилковий, здобувач — здобувати, знекровити — кров.

6. Знижка — знизити, по-румунськи — Румунія, купчиха — купець.

1

2

3

4

5

6

           

V. Знайдіть відповідність між похідними і твірними словами.

1. Лісний.

2. Лісовичок.

3. Лісочок.

4. Пралісок.

А. Лісок.

Б. Лісовик.

В. Ліс.

Г. Праліс.

1

2

3

4

       

VI. Упишіть до таблиці назву способу, яким утворено іменники.

Прислівник, займенник, надколінок, підфарник.

                             

Картка № 8

I. Оберіть слово з твірною основою до прикметника безстрашність.

1. Страшний.

2. Без страху.

3. Страх.

4. Безстрашний.

5. Страхати.

II. Зазначте, у якому рядку всі іменники утворено суфіксальним способом.

1. Правнук, вихователь, подорожник, вишивка, зліт.

2. Синочок, передзвін, сестричка, Прикарпаття, довідка.

3. Верболози, димар, чайник, розклад, вибори.

4. Законодавство, вихід, складач, доказ, передвечір’я.

5. Вовчиха, селище, квіточка, рученька, пісняр.

III. Укажіть, у якому рядку твірні поданих похідних слів належать до однієї частини мови.

1. Пастух, свекруха, обіцянка, пустослів’я, обговорення.

2. Виробництво, відвідини, лестощі, приміщення, гарбузиння.

3. Спуск, мандрівник, недоварити, повстанець, вхід.

4. Спокуса, поцілунок, пахощі, мудрець, прибулець.

5. Наступ, ковзкий, платний, віддзеркалювати, просьба.

IV. Знайдіть відповідність між рядами слів та способами, якими їх утворено.

1. Перейти, вибігти, заговорити, надрукувати, вибрати.

2. Забайкальський, міжбрівний, способом; придорожний, позахмарний, сучасний.

3. Пришити, немилий, визнати, небалакучий, розписати.

4. Безрадісний, підвіконний, настільний, написаний.

5. Безпідставний, аеродром, біосфера, великодушний, боєздатний.

А. Слова утворено суфіксально-префіксальним

Б. Слова утворено префіксальним способом;

В. Твірні поданих похідних слів належать до однієї частини мови,

А.

1

2

3

4

5

         

Б.

1

2

3

4

5

         

В.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між правилами написання слів із частинкою пів- і їх рядами.

1. Пишуться з апострофом.

2. Пишуться разом.

3. Пишуться через дефіс.

А. (Пів)року, (пів)аркуша, (пів)олівця, (пів)відра, (пів)вагона.

Б. (Пів)Ялти, (пів)Львова, (пів)вагона, (пів)Америки, (пів)Умані.

В. (Пів)ящика, (пів)їдальні, (пів)яблука, (пів)яхти, (пів)юрти.

1

2

3

     

VI. З-поміж поданих слів оберіть і впишіть до таблиці те, у якому на місці крапок пишеться ц.

Запорі...кий (Запоріжжя), паризький (Париж), оне...ький (Онега), гали...ький (Галич), празький (Прага).

                             

Картка № 9

I. Продовжте речення: «Похідні слова — це...».

1. ...основа, від якої утворено інше слово.

2. ...слова, утворені від інших слів.

3. ...слова, що вживаються в переносному значенні.

4. ...єдність граматичних значень і способів їх вираження.

5. ...слова зі спільним коренем, але різним лексичним значенням.

II. Укажіть рядок, у якому всі іменники утворено префіксальним способом.

1. Шахта, голова, скарб, двір, степ.

2. Прадід, програти, пагорб, пересісти, прийти.

3. Черешенька, широчінь, дитинство, битва, картоплина.

4. Горище, днище, літун, далина, ріжок.

5. Лісостеп, лісотундра, лісохімія, лісосплав, лісосклад.

III. Зазначте, у якому рядку слова розташовано в такій послідовності, щоб кожне попереднє було твірним словом для наступного.

1. Верх → вершник → вершниц → вершок → верхом.

2. Лід → льодина → льодинка → льодистий → льодовитий → льодовитість.

3. Слід → слідок → слідочок → слідство → слідчий.

4. Франція → француз → французький → по-французьки.

5. Німець → німецький → по-німецькому → німка.

IV. Позначте рядки, у яких складні слова пишуться через дефіс.

1. Учитель/фізик, світло/синій, тихо/тихо, хліб/сіль, жовто/гарячий.

2. Кисло/солодкий, жовто/зелений, червоно/гарячий, лікар/стоматолог, щастя/доля.

3. Народно/визвольний, фізико/математичний, жар/птиця, брати/місяці, батько/мати.

4. Гори/цвіт, зірви/голова, перекоти/поле, кіно/театр, шести/денка.

5. Тишком/нишком, більш/менш, жовто/зелений, північно/західний, шафа/купе.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між способами творення слів і їх рядами.

1.Складання слів, основ.

2. Складання початкових букв.

3. Безафіксний.

А.Антисанітарний, прекраснодушний, воєнно-промисловий, ясночолий, ультрасучасний.

Б. Вибух, синь, біг, рух, хід.

В. ВНЗ, НАТО, ООН, МВФ, АС.

Г. Білувато-голубий, легковажний, далекобійний, синьо-зелений, сизо-сірий.

Ґ. Усебічний, самовільний, іншомовний, всесильний, своєчасний.

1

2

3

     

VI. Упишіть до таблиці назву способу, яким утворено наведені прикметники.

Батьківський, солом’яний, мідний, театральний, доньчин.

                             

Картка № 10

І. Продовжте речення: «Твірна основа — це...».

1. ...частина слова без закінчення, що виражає його лексичне значення.

2. ...основа, від якої утворюється інше слово.

3. ...головна значуща частина слова, яка містить у собі спільне значення спільнокореневих слів.

4. ...єдність граматичних значень і способів їх вираження.

5. ...змінна значуща частина слова, яка виражає його граматичне значення.

II. Віднайдіть рядок, у якому прикметники утворено префіксально-суфіксальним способом.

1. Підземний, підшефний, невідкладний, незрівнянний, невимовний.

2. Лікарів, жінчин, Надіїн, сестрин, Миколин.

3. Театральний, дубовий, вишневий, життєвий, здоровенний.

4. Срібний, мідний, модний, літній, вечірній.

5. Учорашній, балакливий, гарнісінький, довгастий, маленький.

III. Укажіть, у якому рядку слова розташовано в такій послідовності, щоб кожне попереднє було твірним словом для наступного.

1. Коса → косар → косарик → косіння.

2. Розум → розумний → розумник → розуміти →> розумовий.

3. Сідло → сідлати → осідлати.

4. Ніч → ночувати → ночівля.

5. Барабан → барабанити → барабанний → барабанщик.

IV. Позначте рядки, у яких твірні поданих похідних слів належать до однієї частини мови.

1. Занизький, підводний, заощадливий, закордонний, заширокий.

2. Підземний, підвіконний, безгрошовий, безуспішний, безмежний.

3. Розбір, перебіг, забіг, добір, переляк.

4. Гниль, твердь, синь, зелень, білизна.

5. Перебігти, зашити, надіслати, придумати, записати.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між похідними і твірними.

1. Злопам’ятство.

2. Самокритичний.

3. Історик.

4. Залізобетонний.

А. Пам’ятати зло.

Б. Самокритика.

В. Злопам’ятний.

Г. Історія.

Ґ. Історичний.

Д. Залізо та бетон.

Е. Залізобетон.

1

2

3

4

       

VI. З-поміж поданих слів оберіть зайве і впишіть його до таблиці.

Антигромадянський, лісопильний, водоспад, нафтопровід, теплоізоляція.

                             

Картка № 11

І. Віднайдіть рядок, у якому прикметники утворено префіксально-суфіксальним способом.

1. Чепурненький, школярський, сусідський, яснесенький, тихесенький.

2. Безмежний, зарубіжний, надмірний, неосяжний, нездоланний.

3. Лісний, вузлуватий, голубиний, біленький, грубуватий.

4.Тоненький, близенький, суттєвий, широкуватий, вузенький.

5. Мисливський, рибальський, степовий, глиняний, хмарний.

II. Зазначте, у якому рядку твірні поданих похідних слів належать до однієї частини мови.

1. Свійський, тикати, по-твоєму, присвоєння, будь-який.

2. По-моєму, викати, котрий-небудь, ніколи, хтось.

3. Якати, по-вашому, щось, свояк, саме (присл.).

4. Своячка, себелюб, по-всякому, самотній, одинокий.

5. Самота, самотіти, самотньо, самотинний, самотинність.

III. Укажіть, у якому рядку слова розташовано в такій послідовності, щоб кожне попереднє було твірним для наступного.

1. М’який → м’якший → м’якшати → пом’якшати.

2. М’який → м’якшати → пом’якшати → пом’якшений.

3. М’який → м’якуш м’якушка → м’якший → м’якшення.

4. М’який → м’якість → м’якесенький → м’якесенько.

5. М’який → м’якенький → м’якесенький → м’якесенько.

IV. Позначте рядки, у яких усі слова є похідними.

1. Зелений, синій, сірий, яскравий, привітний.

2. Синь, погода, день, знати, ходити.

3. Трава, рослина, квітка, травичка.

4. Дерево, хата, будинок, будувати, будівля.

5. Крик, біг, вхід, вигук, зелень.

6. Сміливість, радість, милість, гордість, мужність.

1

2

3

4

5

6

           

V. Знайдіть відповідність між частиномовною належністю твірних слів й похідними словами.

1. Прикметник.

2. Іменник.

3. Дієслово.

4. Числівник.

А. Ставок, місток, садочок, туга, мріяти.

Б. Добігти, виступити, почорніти, заговорити, з’їхати.

В. Прекрасний, завеликий, височенький, надглибокий, спекотно.

Г. Зазеленіти, біліти, заколоситися, подивитися, почервоніти.

Ґ. Стінний, студентський, качиний, горобиний, мамин.

Д. Трійка, сотня, двійка, по-третє, четвертий.

1

2

3

4

       

VI. Упишіть до таблиці назву способу, яким утворено подані іменники.

Лісотундра, горицвіт, пів’яблука, свят-вечір, сторіччя.

                             

Картка № 12

I. Віднайдіть рядок, у якому всі прикметники утворено префіксальним способом.

1. Вишневий, життєвий, низинний, болотний, калиновий.

2. Надвисокий, премудрий, супермудрий, заширокий, праісторичний.

3. Буковий, дощовий, страшенний, величезний, маленький.

4. Літній, осінній, вересневий, український, учнівський.

5. Мамин, сестрин, заячий, фальшивий, зерновий.

II. Укажіть, у якому рядку подано твірні слова до похідних хід, біг, веселість, коли-небудь, синь.

1. Ходіння, біганина, веселити, коли, синіти.

2. Входити, забіг, веселенький, коли, синюватий.

3. Ходити, бігати, веселий, коли, синій.

4. Ходи, бігун, веселун, коли, синька.

5. Хода, пробіг, весело, коли, синець.

III. Оберіть рядок, у якому подані пари слів є твірними — похідними.

1. Учень — учитель, учити — учнівство, стіл — столик.

2. Лісовик — лісний, зелень — зелений, вхід — хід.

3. Шити — зашити, студентський — студентство, біг — біганина.

4. Ткач — ткачиха, ходити — хід, шити — зашити.

5. Ткачиха — ткати, обеззброїти — зброя, узагальнювати — загальний.

IV. Позначте, у яких рядках твірні поданих похідних слів не належать до однієї частини мови.

1. Дбайливий, випромінювання, шептун, сміх, пестунчик.

2. Приспівувати, наладчик, виварка, підпис, очищення.

3. Розписка, палій, перекладач, біг, воркотуха.

4. Вожак, мстивий, пошук, поривчастий, голчастий.

5. Хитруватий, розкотистий, гонористий, запит, збиральний.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між похідними словами та їх твірними.

1. Біг.

2. Бігунка.

3. Синь.

4. Білий.

А. Бігати.

Б. Бігун.

В. Синій.

Г. Біліти.

1

2

3

4

       

VI. Упишіть до таблиці назву способу, яким утворено подані іменники.

Прамова, передісторія, призвук, неволя, суперприз.

                             




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити