Українська мова 5-11 класи - тестові завдання - 2018 рік

Морфологія

Самостійні частини мови

Дієслово

Програма 5

Картка № 1

I. Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до особових форм.

1. Писнувши, привіз би, зліпимо, оббила, буду вирізьблювати.

2. Віддзеркалилися, бренькав, похитуватись, бовванів би, проллється.

3. Малюй, виняньчать, підклеїш, розбив би, роззброїш.

4. Здивований, зібрало, вечоріти, оспіваємо, збила б.

5. Танцюй, гуляймо, буду радіти, бряжчати, поновлений.

II. Оберіть рядок, у якому всі дієслова мають тотожне граматичне значення часу і виду.

1. Хвилюються, розклав, слухаєш, несуть, захищаю.

2. Обмережимо, загориться, навіяв, бореться, горить.

3. Завантажив, шукаєш, радієш, зморитися, тягти.

4. Примкнув, збудувалося, заверещала, зрозумів, дописалися.

5. Любити, закутав, наколоти, відповідати, розкидав.

III. Укажіть, у якому рядку всі слова з часткою не пишуться разом.

1. Не/покоїти, не/вгавати, не/зчутися, не/минати, не/сказати.

2. Не/злюбити, не/здійснитися, не/славити, не/добавити, не/знати.

3. Не/захлинутися, не/доїдати, не/сподіватися, не/зрозуміти, не/чути.

4. Не/навидіти, не/покоїтися (турбуватися), не/волити, не/добачати, не/дочувати.

5. Не/тремтіти, не/досипати, не/зітхати, не/рахуватися, не/притомніти.

IV. Позначте рядки, у яких усі дієслова мають граматичне значення особи.

1. Спостерігаю, досліджуватимуть, будете аналізувати, синтезуватимете, хай здійснить.

2. Суперечить, нівечать, працюймо, вірте, сформуй.

3. Чую, бачиш, відчуваєш, бережете, нищити.

4. Тріщатимемо, хай розіб’ють, будеш стукати, хай радіє, агітуватимеш.

5. Вітаю, прощаються, споруджуватимемо, покличте, виходячи.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між часовими формами дієслів та їх назвами (один із варіантів зайвий).

1. Няньчу, дошкуляєш, рятуєш, пишете, вірите.

2. Марити, вірю, знепритомнів, зазначать, обговорімо.

3. Шануватимете, поважатимуть, змарнують, буде капати, зліпимо.

4. Роз’юшила, діяла, світало, під’їхали, боялися.

5. Зрівняй, хай вивчать, виміряв би, привітаймося, колисати.

А. Теперішній час.

Б. Минулий час.

В. Майбутній час.

Г. Не мають часу.

1

2

3

4

5

         

VI. Визначте граматичне значення способу поданих дієслів (відповідь сформулюйте у родовому відмінку).

Лізь, сміймося, порвіте, розчаль (від розчалити), розчешімося.

                             

Картка № 2

І. Оберіть рядок з дієсловами недоконаного виду.

1. Попросить, зазначив, ходить, сміється, чув.

2. Сумував, тішила, знає, вчитиме, читають.

3. Цікавиться, дізнається, пробачила, хотіла, будують.

4. Скасували, навідався, тікає, гратиме, летить.

5. Біжить, наздоганяє, відчув, слухала, знешкодити.

II. Укажіть, у якому рядку всі слова з часткою не пишуться окремо.

1. Не/вгавати, не/волити, не/зчутися, не/зрозуміти, не/погодитися.

2. Не/навидіти, не/славити (не прославляти), не/сподіватися, не/сказа- ти, не/подвоїти.

3. Не/захлинутися, не/минати, не/турбуватися, не/розкинутися, не/майоріти.

4. Не/тримати, не/каламутити, не/зітхати, не/добачати, не/славити (ганьбити).

5. Не/доїдати, не/потребувати, не/дорівнювати, не/вірити, не/дочитати.

III. З’ясуйте, у якому рядку допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів.

1. Зборють, удариш, пишеш, сиплеш, зважать.

2. Посидимо, схочуть, борешся, прагнеш, поїдеш.

3. Насиплемо, спимо, побачиш, задивишся, порадите.

4. Зморешся, поборються, зажуришся, залишать, ходить.

5. Закінчиш, ореш, підсиплють, розсердишся, бродиш.

IV. Позначте рядки, у яких всім дієсловам притаманне значення способу.

1. Отримав, віддаю, шепотатиму, проводжай, електрифікувати.

2. Телеграфуватимеш, мирилася, агітуватимеш, будемо плавати, розрісся.

3. Гарантуватиме, хай дарують, лежав би, рахуємо, свиснув.

4. Хвастнула, писнуло, вискнула б, ллють, від’їжджатимемо.

5. Будете знати, лови, рухаймось, прагнув, збираючись.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між рядами дієслів і дієслівними формами (один ряд зайвий).

1. Заручений, відправлена, засіяне, омріяні, засніжений.

2. Лікуючи, відштовхуючись, довідавшись, змінюючи, від’їхавши.

3. Непокоїтись, воліти, сміятися, доручити, оприлюднити.

4. Варили, здійсніть, хочуть, залишила б, скоїли.

5. Відправити, відволікатися, відплив, відрубавши, скорочено.

А. Способові форми.

Б. Інфінітив.

В. Дієприкметник.

Г. Дієприслівник.

1

2

3

4

5

         

VI. Упишіть до таблиці дієслово стелити у формі другої особи множини.

                             

Картка № З

I. Визначте, у якому рядку всі дієслова безособові.

1. Таланило, не спиться, писали, похилило, хочеться.

2. Розвиднілось, розбилось, розписуються, дощить, співає.

3. Світає, сутеніло, вечорітиме, пощастило, лихоманити.

4. Вкололо, світиться, вивчиться, думає, забуває.

5. Морозить, холоднішало, бігатиме, змолоти, щастити.

II. Оберіть рядок, у якому всі дієслова мають однакове граматичне значення часу.

1. Співав, заглянула, пасся, спинилося, розбив би.

2. Обробив, працювала, прикрашала, кричали, сміятися.

3. Розмовляв, жебоніли, казала, спілкувалися, заквітчати.

4. Мазали, махнув, сватали, посміхнувся, розрісся.

5. Купив, виріс, приніс, завіз, подивись.

III. Вкажіть, у якому рядку всі дієслова належать до II дієвідміни.

1. Мчати, відпустити, кипіти, горіти, полоти.

2. Любити, приходити, мріяти, їздити, боротися.

3. Котити, верещати, клеїти, летіти, бігти.

4. Ревіти, подорожувати, переконувати, хотіти, цвісти.

5. Ставити, одягати, заздрити, радіти, бриніти.

IV. Визначте, у яких рядках всім дієсловам притаманне граматичне значення часу.

1. Віддам, викреслив, ризикнеш, відкупиться, згоряють.

2. Згадуватимуть, оббила, принесемо, будеш цінувати, обігріватимете.

3. Обіп’ясти, обірвімо, об’їдуть, обіцяюся, обклеять.

4. Заколосилося, обкопаєте, кладу, обиратиметеся, буде готуватися.

5. Відволікаєшся, кріймо, лізьте, піддамся, піддержимо.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між видовими формами дієслів та їх назвами (один варіант зайвий).

1. Компенсувати, погнемося, поглибив, скрутімося, схвалила.

2. Підсумовують, бажатиме, будуть реєструватися, скубає, групував.

3. Реекспортувати, стороняться, стягніть, попідливати, лікуватиме.

4. Чоботарювати, опам’ятався, попоїсти, начекалися, вечорітиме.

А. Доконаного виду (можуть мати видову пару).

Б. Недоконаного виду(можуть мати видову пару),

В. Одновидові дієслова.

1

2

3

4

       

VI. Зазначте, дієслова якого часу змінюються за родами (відповідь сформулюйте у родовому відмінку).

                             

Картка № 4

I. Укажіть рядок, який містить дієслова тільки дійсного способу.

1. Глянув, посміхається, піднімаються, дзвенітимуть, дзвонити.

2. Оволодіють, опануєш, обґрунтує, перевірив би, бриньчав.

3. Переказав, дочитають, будемо співати, мелеш, минатимете.

4. Прибіг, вивчатимуть, погрієшся, будете фарбувати, привітайся.

5. Перевірив, допоміг би, плачеш, платитимемо, закінчу.

II. Оберіть рядок з одновидовими дієсловами.

1. Прийти, зустрічати, хотіти, затримати, знайти.

2. Мести, випрати, гуляти, грати, сікти.

3. Гордувати, переслідувати, потребувати, поважати, стрепенутися.

4. Схаменутися, різати, жувати, стрибати, надкусити.

5. Посіяти, тупати, копнути, гукати, сивіти.

III. Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до однієї дієвідміни.

1. Слухати, розуміти, відчувати, платити, шити.

2. Запалити, хвилюватися, затоплювати, гріти, нити.

3. Допомагати, тримати, вити, біліти, крикнути.

4. Шуміти, дивитися, мріяти, затихати, плавати.

5. Господарювати, з’єднувати, хотіти, розповісти, ходити.

IV. Визначте, у яких реченнях вжито безособові дієслова.

1. Шукайте цензора в собі (Л. Костенко).

2. Знов повіяло в душу весною, хоч кругом ще біліють сніги (П. Грабовський).

3. Відмикаю світанок скрипічним ключем (Л. Костенко).

4. У Пилипка аж похолонуло у серці (Панас Мирний).

5. Як парость виноградної лози, плекайте мову (М. Рильський).

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між способовими формами дієслів та їх назвами (один варіант зайвий).

1. Лежу, сплять, сипатимемо, ріс, будеш жити.

2. Голосували б, оприлюднили б, знайшла б, щастило б, жилося б.

3. Зніми, віддайте, знайдімо, хай заручиться, нехай повірять.

4. Відступи, одцвісти, знайдіть, ілюструєш, комп’ютеризували.

А. Умовний спосіб.

Б. Наказовий спосіб.

В. Дійсний спосіб.

1

2

3

4

       

VI. Вкажіть, дієслова якого способу змінюються за часами (відповідь сформулюйте у родовому відмінку).

                             

Картка № 5

I. Вкажіть, у якому рядку всі дієслова є одновидовими.

1. Марити, стрепенутися, натерпітися, насидітися, прагнути.

2. Роздратуватися, сказати, читати, гавкати, злізти.

3. Надивитися, ліпити, гримати, помити, вишити.

4. Розговоритися, виробити, писати, міцніти, буяти.

5. Зимувати, зарізати, ночувати, грати, перемогти.

II. З’ясуйте, у якому рядку допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів.

1. Бачимось, говориш, сиплеш, купаєшся, колються.

2. Мелять, стукочеш, наколешся, свистиш, белькотять (від белькотіти).

3. Гуркотиш (від гуркотіти), зварите, стеляться (від стелитися), стелешся (від слатися), стежиш.

4. Белькочеш (від белькотати), відпорють, стругаєш, завадиш, збіжать.

5. Крають, хилишся, спізнишся, відкриєш, розіллєш.

III. Оберіть рядок, у якому до складу всіх дієслів входить префікс не до-.

1. Не/дорожчати, не/дорожити, не/досадити (не закінчити садити), не/досліджувати, не/доскребти.

2. Не/досадити (не завдати прикростей), не/дослужити, не/досівати, не/доручати, не/дополоти.

3. Не/домовитись, не/донести, не/доручити, не/долити, не/докучати.

4. Не/домішати, не/дочитати, не/доплести, не/домести, не/доїдати.

5. Не/докопати, не/доламати, не/домогтися, не/домувати, не/допомагати.

IV. Визначте, у яких реченнях вжито безособові дієслова.

1. Сади свій сад, плекай свої надії (Леся Українка).

2. Дихалося вільно, йшлося по землі легко (Ю. Збанацький).

3. Мело, крутило, скаженіло, огортаючи присмерками весь край (О. Гончар).

4. В саду запахло свіжістю, землею і корою набряклих дерев (І. Микитенко).

5. Думаю — значить існую (Р. Декарт).

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між граматичними формами дієслів щодо категорії перехідності — неперехідності та їх назвами (один із варіантів зайвий).

1. Довести теорему, бавити дитину, заробити стипендію, не одержати нагороди, викидати сміття.

2. Досягти цілі, турбуватися про родину, заздрити подругам, чекати на потяг, допомагати товаришеві.

3. Сподіватися на успіх, недописати твір, напасти на ворога, іти з другом, стримувати натиск.

А. Перехідні дієслова.

Б. Неперехідні дієслова.

1

2

3

     

VI. Укажіть граматичну форму поданих дієслів (відповідь сформулюйте у місцевому відмінку).

Розчовгатися, розшарітися, розчинитися, розчаруватися, розшарувати.

                             

Картка № 6

I. Оберіть рядок із дієсловами наказового способу.

1. Смійся, намалюйте, пишімо, нехай зеленіє, сумуватимуть.

2. Простіть, забудьмо, пам’ятай, хай вірить, буду боротись.

3. Пиши, зваріть, порахуймо, вважайте, хай сидить.

4. Відповідаймо, відріж, зупинімось, порахувати, припини.

5. Запереч, відріжте, згадаймо, запропонуй, подорожуватимемо.

II. Оберіть рядок, у якому допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів.

1. Борешся, прагнемо, зичать, вриваєшся, озиваються.

2. Іржать, виростеш, вирушиш, стогнеш, бродить.

3. Усміхається, сидимо, покладемо, гомониш, ллєш.

4. Зумієш, непокояться, полють, хочеш, загоришся.

5. Надишешся, спалахнеш, вилетить, зловиш, кроять.

III. З’ясуйте, у якому рядку всі дієслова мають однакові граматичні значення часу і виду.

1. Жив, малювала, будувалося, грали, повідомили.

2. Допомагала, виходило, пасся, запрошував, відповідав.

3. Шанував, мерехтіло, лунала, скликав, йти.

4. Сяяла, вчили, заперечувала, прагнула, вірила б.

5. Керував, мислила, телеграфували, проголосили, згадувалось.

IV. Вкажіть рядки, у яких усі дієслова перехідні.

1. Задокументувати події, доповнити відповідь, вирушити в дорогу, подати руку, підгортати землю.

2. Чекати відповіді, прасувати сукню, смажити картоплю, малювати гуашшю, подарувати батькам.

3. Підсипати борошна, змолотити пшеницю, відвідати маестро, не слухати музики, рахувати збитки.

4. Побачити кенгуру, обірвати листя, відвідати Баку, пасинкувати рослини, вивчити вірш (вірша).

5. Пасти овець (вівці), взяти ніж (ножа), не пародіювати артиста, продезінфікувати приміщення, продавати майно.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між граматичними формами дієслів та їх назвами (один із варіантів є зайвим).

1. Стріляєшся, смокчи, регулюватимете, буду оформлятися, оцінімо.

2. Зарезервував, очистилася, надкололося б, надихнулася, нащетинився.

3. Нашарувати, викинь, зустрівся, зумовлюються, зцілюватимешся.

А. Форми, які змінюються за особами.

Б. Форми, які змінюються за родами.

1

2

3

     

VI. З’ясуйте, у формі якого часу вжито дієслова (відповідь сформулюйте у родовому відмінку).

Спекулюватимуть, будуть звикати, розшукаєш, розщебечетеся, розшиватиметься.

                             

Картка № 7

I. Укажіть, у якому рядку всі дієслова мають граматичне значення часу.

1. Згорів би, затихає, вечоріло, посаджу, завіз.

2. Писатимуть, схаменувся, сміються, спостерігаємо, досліджувати.

3. Дякував, розумієш, думалося, будете радіти, згадуватиму.

4. Гукнув, крикну, проспіваєте, шумить, допоможи.

5. Проголосила, вдався, пришию, тішитимусь, знайшов би.

II. Укажіть, у якому рядку всі дієслова належать до І дієвідміни.

1. Склеїти, пасти, відколоти, боронити, схотіти.

2. Прибігти, непокоїти, берегти, стогнати, бити.

3. Нести, привести, жаліти, кохати, іржати.

4. Любити, турбувати, зсипати, вирушити, вирости.

5. Бродити, усміхатися, сидіти, покласти, гомоніти.

III. Оберіть рядок, у якому всі дієслова мають однакове граматичне значення способу.

1. Дзвонять, чуєш, зраджу, будеш творити, запам’ятай.

2. Виготовив, скаже, повідомили, розрахуємось, здійснив би.

3. Зібралися, нашіптує, біжимо, купатиметесь, дорожчати.

4. Розрізняються, сниться, зацвів, будете кричати, серджусь.

5. Замовив, відрахуєш, порють, ношу, бережімо.

IV. Позначте рядки, у яких усі дієслова мають значення одного виду.

1. Пояснювати, пред’являє, приваблюватимемо, прибережеш, приборкаєте.

2. Пресингуватимете, прибудуть, прибіжімо, прибіднююся, презентують.

3. Правитимете, поширюють, будуть постачати, посвячував, продавай.

4. Прибивати, провокуватиме, пров’ялюєш, причувається, перевірмо.

5. Прищурюватиметеся, приятелюй, причалював, будемо прицінюватися, причепурюємося.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між дієслівними формами у реченнях та їх назвами.

1. О, дзвени голосніш, розвивайся повніш, казко-пісне майової ночі (Олександр Олесь).

2. Десь там, за горою, погуркувало (Г. Тютюнник).

3. Як тільки ударить перший промінь сонця в мури, вони

спалахнуть золотим пожаром (Леся Українка).

4. Ех, якби мені сила та воля, жив би я без горя (Народна творчість).

5. Горе, кажуть, об горе чіпляється (Панас Мирний).

А. Дієслово наказового способу, минулого часу.

Б. Дієслово дійсного способу.

В. Дієслово дійсного способу майбутнього часу.

Г. Дієслово дійсного способу теперішнього часу.

Ґ. Дієслово умовного способу.

1

2

3

4

5

         

VI. Упишіть до таблиці дієслово перемолоти у формі третьої особи множини.

                             

Картка № 8

І. Визначте, у якому рядку не всі дієслова мають доконаний вид.

1. Марити, мити, писати, рости, питати.

2. Обеззброїти, вилляти, незлюбити, пояснити, випрати.

3. Сказати, підв’язати, вйокати, насміхатися, висіти.

4. Роз’юшити, стукнути, записати, заробити, віддячити.

5. Злетіти, привезти, принести, скинути, випрасувати.

ІІ. З’ясуйте, у якому рядку допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів.

1. Жнемо, повернеш, дивишся, надишешся, любимо.

2. Обмережимо, знаходиш, ненавидите, схочете, летите.

3. Захистимо, пишеш, переставиш, плачемо, колють.

4. Наносить, з’їздиш, замерзнеш, зрубаєш, вдержиш.

5. Втаїш, ходить, шкодить, перемелють, понять.

III. Укажіть, у якому рядку дібрано дієслова наказового способу.

1. Зруйнуй, побудуймо, спаліть, нехай міркує, хочемо.

2. Ріж, складіть, граймо, хай вчить, забув би.

3. Складімо, сійте, говоріть, нехай пише, допоможете.

4. Кричи, вкажіть, радіймо, нехай палає, хай ростуть.

5. Думай, збагніть, зрозумійте, допоможімо, склав би.

IV. З’ясуйте, у яких рядках всі дієслова мають граматичне значення

роду.

1. Розщедрився, розв’ючувати, розжену, розжалив би, розжеврілося.

2. Роззявляв, роззброїли, роззувся, розженуся, роз’єдналося.

3. Розжирів, розжала б, розкопай, розкусила, розсаджувати.

4. Розрум’янився, розсвердлила, розстібнув би, розширилося, розвиднілося б.

5. Розшарпав, роз’ярилася, розщипнула б, роз’яснилося б, розчулювався.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між рядами дієслів та дієвідмінами (один із варіантів зайвий).

1. Тремт...мо, закінч...мо, гор...те, побач...мо, суд...те.

2. Рост...мо, плет...мо, хоч...мо, сохн...мо, бор...мося.

3. Шкод...мо, їзд...мо, зав’яж...мо, теш...мо, пуст...мо.

А. І дієвідміна.

Б. II дієвідміна.

1

2

3

     

VI. Упишіть до таблиці дієслово поборотися у формі третьої особи множини.

                             
                             

Картка № 9

I. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова перехідні.

1. Читати книгу, дякувати матері, думати про батька, шити голкою, працювати з сином..

2. Оволодівати професією, насипати борщу, прагнути миру, потребувати спокою, порівнятися з братом.

3. Чекати сестру, зрозуміти мене, визволити місто, налити молока, не

шити сукні.

4. Зруйнувати фортецю, замітати вулиці, дорівнювати нулю, бігти з братом, любити сестру.

5. Напитися води, нарвати квітів, рятувати людину, подорожувати по світу, сміятися з дівчини.

II. Оберіть рядок, у якому видові пари творяться суфіксальним способом.

1. Впливати, переконувати, шукати, відмежовувати, робити.

2. Усміхатися, перечитувати, допомогти, оволодівати, заробляти.

3. Ступати, підписувати, скошувати, брати, скакати.

4. Скликати, гримати, перевозити, засівати, наголошувати.

5. Витирати, вінчати, ловити, догоджати, писати.

III. З’ясуйте, у якому рядку всі дієслова мають однакові граматичні значення часу і виду.

1. Бракуватиме, зніматимете, загартуєтеся, зморишся, заглибити.

2. Зійдуться, обминатимуть, будеш цінувати, вибореш, стежив.

3. Стоятиму, вестимуть, буде стерегти, гаситимеш, будете друкувати.

4. Повернуться, виховуватимешся, пливли, зітхають, вип’ють.

5. Зварив би, теши, тішилися б, врахувати, стверджувати.

IV. Визначте, у яких рядках усі дієслова мають однакове часове значення.

1. Пришвартовуватиметься, прищемлю, пробачиш, пришпилить, приший.

2. Присвоїти, примиряться, будуть примножувати, примкнемо, приневолюватимете.

3. Примовкнуть, принось, припаркуєшся, принизив, припремо.

4. Придумаєш, примножать, примчу, примуровуватиме, будемо примружуватися.

5. Пострижешся, поневірятимешся, поникнете, будете повідомляти, поживишся.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між рядами дієслів та дієвідмінами (один із варіантів зайвий).

1. Хотіти, мріяти, синіти, іржати, слати.

2. Вуркотати, вуркотіти, клекотати, клекотіти, їсти.

3. Бігти, бачити, непокоїти, спати, стелити.

А. І дієвідміна.

Б. II дієвідміна.

1

2

3

     

VI. З’ясуйте, у якій часовій формі вжито дієслова (відповідь сформулюйте у родовому відмінку).

Позначається, опритомнюю, дихаєш, дишу, дишеш, дихаю.

                             

Картка № 10

I. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова неперехідні.

1. Вітати ювіляра, купатися у морі, сісти до столу, іти лугом, знати з досвіду.

2. Принести корму, насипати каші, не підписати листа, надрукувати статтю, відкрити дужки.

3. Гримати у двері, врятуватися від повені, знесилитись від вітру, ходити лісом, працювати мовчки.

4. Не відчути болю, купити зошити, полетіти у прірву, готуватися до іспитів, готувати вечерю.

5. Не допустити війни, зробити помилку, віддавати борги, милуватися краєвидом, копати лопатою.

II. З’ясуйте, у якому рядку видові пари усіх дієслів творяться префіксальним способом.

1. Казати, писати, рвати, чарувати, псувати.

2. Носити, шукати, голубити, творити, оволодівати.

3. Доносити, виносити, читати, виміряти, підраховувати.

4. Визначати, ворушитися, розгортати, брати, скакати.

5. їсти, читати, робити, сміятись, допомагати.

III. Оберіть рядок, у якому всі дієслова вжито в одній часовій формі.

1. Відрізають, косите, малює, ходимо, розповідав.

2. Фарбує, тонуть, повідомляєш, слухаєте, змайструй.

3. Віддаю, мовчимо, сподіваються, кажеш, ходжу.

4. Кидаю, посадите, вчать, поллєш, клеять.

5. Сіють, займається, носить, рятує, спасти.

IV. Зазначте рядки, в яких усі дієслова мають однакове значення особи.

1. Ідентифікуємо, компенсуй, гарантував, анонсувати, диференціюватимете.

2. Дублюватимуть, ігнорувати, будуть інвестувати, асигнували, імпровізують.

3. Індексуємо, нехай іммігрують, мобілізуйте, форсувати, амністуватимуть.

4. Іонізуватимете, копіюйте, будете інтригувати, базуєтеся, дислокуватиметеся.

5. Демонтуєте, девальвуватимете, будете імітувати, апелюйте, акредитуєте.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між рядами дієслів та дієвідмінами (один варіант зайвий).

1. Ляж...ш, тягн...ш, колиш...мо, жен...те, мел...мо.

2. Пожив...шся, мар...те, тул...мо, крич...те, лет...те.

3. Город...мо, пол...те, вантаж...ш, регоч...те, прагн...мо.

А. І дієвідміна.

Б. II дієвідміна.

VI. Упишіть до таблиці дієслово слати у формі другої особи множини.

                             

Картка № 11

I. Вкажіть рядок, у якому формотворення дієслів супроводжується чергуванням приголосних.

1. Казати, колихати, співати, передплатити, любити.

2. Ходити, носити, возити, ловити, дивитися.

3. Берегти, гуркотіти, вуркотіти, доводити, сміятися.

4. Робити, ломити, сипати, хотіти, читати.

5. Мостити, лити, палахкотіти, радити, дарувати.

II. Віднайдіть рядок, у якому не всі дієслова становлять видові пари.

1. Ламати — поламати, кричати — крикнути, зарахувати — зараховувати, переходити — перейти, зрізати — зрізати.

2. Могти — помогти, рахувати — зарахувати, бути — набути, побілити — білити, вивозити — вивезти.

3. Набувати — набути, мити — помити, лити — вилити, переказувати — переказати, снідати — поснідати.

4. (хати — приїхати, фарбувати — пофарбувати, зачіпати — зачепити, скошувати — скосити, насаджувати — насадити.

5. Терти — витерти, взяти — брати, ловити — піймати, йти — прийти, перемогти — перемагати.

III. Виберіть рядок, у якому всі слова з часткою не пишуться окремо.

1. Не/доварити, не/дочувати, не/дошивати, не/дошкулити, не/дошукатися.

2. Не/домовитися, не/додавати, не/дорожити, не/доручати, не/дорівнювати.

3. Не/довіряти, не/докучати, не/допомогати, не/доварити, не/дотерти.

4. Не/дослідити, не/доторкатися, не/досягти, не/дочекатися, не/доклеїти.

5. Не/дотримуватись, не/дотувати (не давати дотацію), не/дотулятися, не/дотягти, не/дорвати.

IV. Позначте рядки, у яких усі дієслова мають значення одного виду.

1. Постановити, постелимо, поллється, помолодішає, прямуватимуть.

2. Призначиш, пожив, присядьмо, поплакала б, помну.

3. Присуджувати, полетиш, прибіжать, поповнюймо, недопишеш.

4. Позбиралося, підріс, підроблю, попливемо, підфарбують.

5. Поплещи, підсилив, прикрутити, прогризете, привласнять.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між рядами дієслів та способами творення їх видових пар (один із варіантів зайвий).

1. Говорити, брати, ловити.

2. Збитися, послати, вирішити.

3. Виміряти, розкидати, скликати.

4. Жовкнути, хвалити, ревнувати.

5. Стукати, видихати, поплакати.

акцентуацією (зміною наголосу).

А. Видова пара твориться суфіксальним способом.

Б. Видова пара твориться префіксальним способом.

В. Видова пара твориться

Г. Видова пара твориться суплетивним способом (від іншої основи).

1

2

3

4

5

         

VI. З’ясуйте, у якій часовій формі стоять дієслова (відповідь сформулюйте у родовому відмінку).

Реформувався, пригнулася, пригладилось, покумилися, іржавіла.

                             

Картка № 12

І. З’ясуйте, у якому рядку всі дієслова мають однакове граматичне значення виду.

1. Вечеряти, білити, гойдати, пекти, стукнути.

2. Забалакатися, висадити, викувати, закричати, схаменутися.

3. Внести, спати, чистити, каркати, гукнути.

4. Цвісти, набрати, змагатися, лисіти, жити.

5. Злетіти, лишити, ламати, жарити, червоніти.

II. Укажіть, у якому рядку всі дієслова безособові.

1. Зітхає, буде пахнути, покинуло, освіжить, освітить.

2. Щастить, таланило, не читається, міркує, світило.

3. Жилося б, твориться, помиляється, буде хвилюватися, змолоти.

4. Пощастило, пекло, світилось, складає, буде малювати.

5. Вечоріло, сутеніє, буде морозити, не спиться, розвиднілось.

III. Укажіть, у якому рядку всі дієслова належать до II дієвідміни.

1. Бігти, гуркотіти, тьмяніти, одужати, краяти.

2. Хилитися, гуркотати, берегти, відкрити, слати.

3. Стругати, збороти, свистіти, цілувати, сипати.

4. Стежити, стелити, спізнитися, хропіти, бачити.

5. Ударити, пищати, знехтувати, ревіти, сопіти.

IV. Позначте рядки, у яких всі дієслова неперехідні.

1. Тремтіти від холоду, вітати з перемогою, пошмагати буком, зайти в купе, відчути біль.

2. Обчислити за допомогою калькулятора, зробити макіяж, сушити горіхи, вступати до університету, отримати лист (листа).

3. Привітати з нагоди ювілею, діяти в інтересах суспільства, подякувати матері, доручити студентам, прямувати до мети.

4. Цікавитися справами, збиратися в дорогу, опікуватися дітьми, загоряти на сонці, дихати озоном.

5. Посміхнутися другові, купатися у річці, взяти на руки, кататися на велосипеді, поновити студента.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між видовими формами дієслів та їх назвами (один варіант зайвий).

1. Розгомонітися, находитися, потруситися, стрепенутися, схаменутися.

2. Поважати, сподіватися, покрикувати, гадати (думати),

3. Виголосити, захистити, смикнути, передплатити, обстежити.

4. Налагоджувати, підмовляти, штовхати, зеленіти, народжувати.

5. Стріпонутися, запитати, клеїти, турбуватися, звикнути.

А. Одновидові дієслова недоконаного виду.

Б. Одновидові дієслова доконаного виду.

В. Дієслова доконаного виду верховодити. (можуть мати видову пару).

Г. Дієслова недоконаного виду (можуть мати видову пару).

1

2

3

4

5

         

VI. Зазначте початкову форму дієслова.

                             




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити