Українська мова 5-11 класи - тестові завдання - 2018 рік

Морфологія

Самостійні частини мови

Прислівник

Програма 7

Картка № 1

I. З’ясуйте, у якому рядку не від усіх прислівників можна утворити ступені порівняння.

1. Рішуче, багато, щойно, тихо, далеко.

2. Гарно, красиво, корисно, весело, завзято.

3. Лукаво, мало, міцно, швидко, дбайливо.

4. Глибоко, рано, швидко, легко, вузько.

5. Дорого, голосно, важко, просто, зручно.

II. Вкажіть, у якому рядку всі прислівники пишуться через дефіс.

1. По/перше, по/вашому, ні/куди, на/весні, на/зло.

2. Будь/як, по/братерськи, в/голос, з давніх/давен, на/певно.

3. Хтозна/де, коли/не/коли, на/бік, у/перше, на/вигляд.

4. По/нашому, де/не/де, віч/на/віч, часто/густо, казна/коли.

5. 3/верху, по/казахському, ні/коли, казна/де, раз/у/раз.

III. Зазначте, у якому рядку допущено помилку в правописі прислівників.

1. Праворуч, пліч-о-пліч, рік у рік, зверху, по-нашому.

2. По двоє, вдвічі, удвох, на щастя, по-друге.

3. Нашвидкуруч, коли-не-коли, безвісти, без жалю, старанно.

4. Віч-на-віч, заочі, абияк, ніколи, без відома.

5. Вкупі, до вподоби, безладу, допізна, щодня.

IV. Позначте рядки, у яких всі слова — прислівники.

1. Гоже, по двоє, утретє, в основному, давно.

2. Гожий, два, потроїти, основний, давній.

3. Втричі, багато, внічию, влітку, щовесни.

4. Три, третій, нічий, літній, весна.

5. День у день, з року в рік, ніколи, спересердя, навпростець.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між мовними одиницями та їх назвами (один варіант зайвий).

1. Дотла — вщент, наостанку — насамкінець, спочатку — насамперед, поночі — затемна, надвоє — навпіл.

2. Вверх — вниз, завжди — ніколи, тут — там, попереду — позаду, жартома — всерйоз.

3. Давно, здавна, давненько, з давніх-давен, давним-давно.

4. Даремний — даремне, два — двічі, день — вдень, мовчати — мовчки, коли — коли-небудь.

5. Восени — навесні, літо — влітку, донедавна — тепер, донесхочу — вволю, долічерева — горілиць.

А. Синоніми.

Б. Антоніми.

В. Спільнокореневі слова.

Г. Твірне і похідне.

1

2

3

4

5

         

VI. Упишіть до таблиці, яку морфологічну ознаку має прислівник.

                             

Картка № 2

I. Вкажіть, у якому рядку всі словосполучення містять прислівники.

1. Зібрати до/купи, вивчити на/пам’ять, за/багато відпочиваєш, за/багато років.

2. Сидіти по/руч, поводитись по/доброму, побачити в/друге, видно з/верху.

3. Поводитись по/доброму звичаю, піти в/друге село, вийшло по/твоє- му, зал на/багато місць.

4. По/твоєму дворі, з/верху гори, кинути до/купи сміття, жити по/новому.

5. По/новому мосту, зростали в/купі, переховували в/купі сіна, покладатися на/пам’ять.

II. З’ясуйте, у якому рядку в усіх прислівниках при творенні ступенів порівняння відбуваються зміни приголосних.

1. Тепло, глибоко, лагідно, кисло, часто.

2. Рідко, швидко, повільно, спокійно, рухливо.

3. Важко, дорого, вузько, високо, низько.

4. Різко, тихо, голосно, просто, складно.

5. Довго, коротко, тривало, цілеспрямовано, солодко.

III. Виберіть рядок, у якому всі прислівники пишуться з нн.

1. Гума...о, актив...о, безупи...о, організова...о, со...о.

2. Відмі.,.0, стара...о, ,бездога...о, свяще...о, щоде...о.

3. Незрівня...о, негада...о, самовідда...о, нездола...о, дореч...о.

4. Невгамов...о, впевне...о, відца...о, шале...о, радіс...о.

5. Багря...о, непоруш...о, невтом...о, безпереста...о, невпи...о.

IV. Вкажіть, у яких рядках пари прислівників є синонімами.

1. Неждано-негадано — знеобачки, зазвичай — часто, навдивовижу — надзвичайно, невгамовно — невпинно, нестямно — несамовито.

2. Вряди-годи — як-небудь, де-не-де — деінде, раз по раз — рівномірно, додолу — вверх, нашвидкуруч — старанно.

3. Самотужки — самостійно, давно — зроду, надвоє — навпіл, зненацька — раптом, додолу — вниз.

4. Разом — гуртом, стримано — помірковано, догори — вверх, безстрашно — мужньо, рішуче — наполегливо.

5. Напрочуд — ледь-ледь, надзвичайно — дуже, поночі — затемна, навздогін — слідом, смерком — увечері.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між словосполученнями і їхніми складовими (один варіант зайвий).

1. Бігти навипередки, записували щоліта, складалося з давніх-давен, говорять навперебій, продаватимуть втридорога.

2. Відомо зроду-віку, надто повільно, трохи мляво, дуже старанно, видно здалеку.

3. Посаджений торік, зроблений вручну, раптом змужнілий, яскраво сяючий, навмисне розлитий.

4. Котлета по-київськи, кохання назавжди, шеренга один в один, дорога без кінця-краю,

спів уголос.

5. Напрочуд легковажний, ледве вловимий, украй важливий, дуже виснажливий, надзвичайно корисний, на диво вдалий.

6. Йшли по двоє, дивився нетямуще, дощ навесні, озброєний за кордоном, кинувшись навтікача.

7. Зробивши напоказ, розмовляючи пошепки, граючи навиліт, наївшись вволю, збільшивши вдвічі.

А. Прислівник і дієслово.

Б. Прислівник і прикметник.

В. Прислівник і прислівник.

Г. Прислівник і дієприкметник.

Ґ. Прислівник і іменник.

Д. Прислівник і дієприслівник.

1

2

3

4

5

6

7

             

VI. Упишіть до таблиці прислівник, утворений префіксально-суфіксальним способом від прикметника близький.

                             

Картка № З

I. Виберіть рядок, у якому словосполучення містять прислівники.

1. Вивчити на/пам’ять, приніс до/купи, світилось у/двох вікнах, багато розмовляти.

2. Бути заслуханою в/голос власної душі, співати в/голос, повернув у/бік, постукати в/останнє вікно.

3. Ударив у/бік серця, казати в/останнє, заболіло в/середині, шукати в/середині розділу.

4. Ходити по/сусідському городу, багато снігу, по/перше, треба виконати вимогу, подарувати в/день народження.

5. Кинув на/гору, зв’яже до/купи, цвітуть до/в/кола, працювати в/день.

II. Визначте рядок, у якому від усіх прислівників можна утворити ступені порівняння.

1. Свіжо, шалено, криваво, добре, зверху.

2. Синьо, м’яко, погано, прекрасно, внизу.

3. Твердо, грайливо, глибоко, чисто, віднині.

4. Міцно, скоро, віртуозно, мудро, наскрізь.

5. Дбайливо, яскраво, променисто, мляво, сором’язливо.

III. З’ясуйте, у якому рядку допущено помилку в правописі прислівників.

1. Навпочіпки, навипередки, нашвидкуруч, втрьох, до смаку.

2. Злегка, з діда-прадіда, з давніх-давен, пліч-о-пліч, рік у рік.

3. По-латині, по-одному, наполовину, тричі, по-третє.

4. Будь-що-будь, коли-не-коли, з дня на день, де-небудь, будь-коли.

5. З року в рік, де-не-де, на щастя, ліворуч, навипуск.

IV. Визначте, у яких рядках всі прислівники способу дії.

1. Навпочіпки, навмання, сяк-так, обіруч, наосліп.

2. Навдалу, знеобачки, натщесерце, нехотячи, наопашки.

3. Напоказ, неждано-негадано, нашвидкуруч, навпомацки, навпростець.

4. Безперестанку, до смаку, до ладу, не до вподоби, нині.

5. Нестямно, доп’яна, злегка, широко, вгору.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між прислівниками та їх назвами.

1. Здуру, спересердя, спросоння, зозла, з переляку.

2. Доконче, до лиця, долілиць, докупи, досита.

3. Долі, доокола, задалека, зблизенька, звіддаля.

4. До пори, замолоду, зарані, зарання, звечора.

5. Запівдарма, засвітла, звершечку, звідкіля, звідусіль.

А. Прислівники способу дії.

Б. Прислівники часу дії.

В. Прислівники місця дії.

Г. Прислівники причини.

1

2

3

4

5

         

VI. Укажіть спосіб творення прислівника віднині (відповідь запишіть у називному відмінку).

                             

Картка № 4

I. Визначте, у якому рядку до складу словосполучень входять прислівники.

1. Глибше озеро, глибше занурюватись, найкраще оповідання, дорожче намисто.

2. Заплатити дорожче, найкраще написати, рухатись швидше, більше вимагати.

3. Більше поле, вужче коло, стрибати найвище, розповідати цікавіше.

4. Найбільше коло, виразніше обличчя, вимовляти чіткіше, співати голосніше.

5. Вужче вікно, найближче селище, говорити довше, посміхатися веселіше.

II. Виберіть рядок, у якому всі прислівники пишуться окремо.

1. Що/ранку, до/останку, в/підбір, до/щенту, в/волю.

2. По/доброму, один/в/один, врешті/решт, на/зло, на/жаль.

3. Раз/по/разу, на/мить, на/сміх, від/ранку/до/вечора, з-за/кордону.

4. На/виліт, за/любки, на/світанку, на/ура, до/речі.

5. На/самперед, з/боку/на/бік, у/брід, по/новому, на/щастя.

III. З’ясуйте, у якому рядку допущено помилку в правописі прислівників.

1. Казна-як, з боку на бік, один в один, хоч-не-хоч, як-не-як.

2. Будь-коли, в обмін, десь-то, рік у рік, десь-інде.

3. Раз по раз, день у день, давним-давно, по-друге, по-моєму.

4. Де-таки, так-то, зроду-віку, кінець кінцем, спідлоба.

5. Де-не-де, раз у раз, доречі, до вподоби, деінде.

IV. Укажіть, у яких рядках всі прислівники зі значенням способу дії.

1. Вволю, всмак, вщерть, стрімголов, наперебій.

2. Вкупі, врозкид, до пуття, по щирості, насподі.

3. Впереміж, нараз, поволі, на бігу, навприсядки.

4. Привселюдно, помаленьку, нашвидку, по черзі, поночі.

5. Врозтіч, надмір, надголодь, мимохідь, по совісті.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між прислівниками та варіантами їх написання (один із варіантів зайвий).

1. Сила/силенна, по/армійськи, геть/чисто, мало/помалу, як/небудь.

2. Сам/на/сам, з/дня/на/день, без/угаву, на/ходу, в/основному.

3. На/справжки, без/вісти, без/перестану, де/інде, в/край.

4. Гидко/бридко, на/лету, в/нічию, на/показ, на/око.

А. Прислівники пишуться разом,

Б. Прислівники пишуться через дефіс.

В. Прислівники пишуться окремо.

1

2

3

4

       

VI. Утворіть просту форму найвищого ступеня порівняння від прислівника погано і впишіть її до таблиці.

                             

Картка № 5

I. Зазначте, у якому рядку до складу всіх словосполучень входять прислівники зі значенням міри та ступеня дії, ознаки.

1. Йти по двоє, ледь вловимий, трішечки вищий, приходить втретє, добре розуміти.

2. Зробити голіруч, продати втридорога, набагато збільшити, тричі робити, прокинутись вранці.

3. Дуже легковажний, надто швидко, збільшити вдвічі, надзвичайно прекрасний, поділити натроє.

4. Майже зробив, відпочиваємо разом, гуляли удвох, трудитись щодня, думай більше.

5. Говори менше, стемніло зовсім, потихеньку осипається, збільшити вдвічі, робити напоказ.

II. Вкажіть, у якому рядку всі прислівники пишуться разом.

1. Ані/трохи, за/мало, на/скрізь, на/далі, раз/у/раз.

2. На/довго, ні/коли, в/голос, на/двоє, не/до/вподоби.

3. До/нині, ні/як, у/сімох, в/нічию, ні/за/що.

4. Ні/звідки, на/око, за/очі, від/нині, у/горі.

5. Ні/де, в/день, в/знаки, що/місяця, з-за/кордону.

III. З’ясуйте, у якому рядку допущено помилку в правописі прислівників.

1. Напам’ять, за кордон, напоказ, чимдуж, пліч-о-пліч.

2. З дня на день, навесні, якнайдужче, дороще, замолоду.

3. Вдвоє, по двоє, по-друге, заодно, уночі.

4. Наскрізь, до речі, незрівнянно, доречно, щодня.

5. Попідвіконню, вкупі, ліворуч, на жаль, зверху.

IV. Визначте, у яких рядках всі прислівники вжито у формах ступенів порівняння.

1. Найгірше, тепліше, прохолодніше, найпривабливіше, значно вище.

2. Щиріше, найщедріше, дзвінкіше, ще вразливіше, найрозумніше.

3. Переконливіше, вагоміше, найдорожче, значно довше, ще вологіше.

4. Крикливіше, значно коротше, найкумедніше, міцніше, сухо-насухо.

5. Чистіше, блискавичніше, ще ясніше, найбуйніше, замолоду.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між реченнями і розрядами прислівників, у яких вони вживаються (одне речення зайве).

1. Він чомусь рибалив уночі, мабуть, о цій порі краще ловилася риба (Ю. Мушкетик).

2. Левада лежала в напрочуд гарному місці, над ставом (Ю. Мушкетик).

3. Потім будуть озерця й озерця та, порослі лепехою. Я натраплятиму на них в молочно голубій імлі зненацька і обходитиму кружка (Г. Тютюнник).

4. На сивій од роси траві по долу пасуться коні (Г. Тютюнник).

5. Вдалині, між телеграфними стовпами й некрутими пагорбами, мріли рожеві, мов спалахи багать, крейдяні гори (Гр. Тютюнник).

А. Прислівник причини дії.

Б. Прислівник міри та ступеня дії.

В. Прислівник місця.

Г. Прислівник способу дії.

1

2

3

4

5

         

VI. Упишіть до таблиці спосіб утворення прислівника будь-як.

                             

Картка № 6

І. Вкажіть, у якому рядку всі прислівники пишуться через дефіс.

1. По/перше, будь/що/будь, коли/не/коли, раз/у/раз, на/дворі.

2. Часто/густо, пліч/о/пліч, по/українськи, по/латині, на/сміх.

3. На/радість, по/нашому, кінець/кінцем, аби/де, на/бік.

4. По/німецьки, любо/дорого, де/не/де, коли/небудь, по/третє.

5. На/зустріч, без/жалю, як/треба, ні/трохи, десь/то.

II. З’ясуйте, у якому рядку допущено помилку в правописі прислівників.

1. Казна-коли, де-не-де, зроду-віку, нізвідки, по-казахськи.

2. Сила-силенна, здавна, позаторік, вужче, де-таки.

3. Як-от, анітрохи, деколи, не треба, напоказ.

4. Водночас, зрання, щоранку, як най дорожче, заввишки.

5. Угору, праворуч, навстіж, напрочуд, з краю в край.

III. З’ясуйте, у якому рядку всі прислівники виконують роль вставних слів у реченні.

1. Таким чином, тим часом, якраз, десь-інде, напоготові.

2. За віщо, навіщо, навиліт, сяк-так, гуманно.

3. Заодно, водно, все одно, на ура, наяву.

4. З року в рік, зроду-віку, впевнено, надзвичайно, натомість.

5. Напевно, можливо, по-десяте, нарешті, до речі.

IV. Зазначте, у яких рядках всі прислівники часу.

1. Одвіку, вночі, опівдні, надвечір, щоранку.

2. Вдень, коли-небудь, з дня на день, напровесні, спершу.

3. Час від часу, зрання, взимку, щойно, позаторік.

4. Торік, поночі, рік у рік, взимку, наопашки.

5. Вдень, влітку, донині, післязавтра, позаочі.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між прислівниками і їх ступенюванням (один варіант зайвий).

1. Затісно, затяжко, зарано, наглухо, завидно.

2. Голосно, сором’язливо, грандіозно, лунко, мало.

3. Надзвичайно, зверхньо, липко, марно, масштабно.

А. Прислівники, від яких можна утворити ступені порівняння.

Б. Прислівники, від яких неможливо утворити ступені порівняння.

1

2

3

     

VI. Упишіть, до якого розряду належать прислівники.

Дуже, надто, ледь-ледь, трохи, утричі.

                             

Картка № 7

І. З’ясуйте, у якому рядку всі слова є прислівниками.

1. Вволю, поволі, вільно, вільний, воля.

2. Двічі, удвох, по-друге, двоє, вдруге.

3. Там, тут, як, десь, щось.

4. Пізно, запізнитися, пізній, запізнення, пізненько.

5. Довго, завдовжки, задовго, якнайдовше, повсякчас.

II. Укажіть, у якому рядку всі прислівники вжито у формі вищого ступеня порівняння.

1. Тепліше, значно краще, ще вужче, легше, якнайсильніше.

2. Зручніше, ще вище, значно тяжче, більше, звисока.

3. Лагідніше, тихіше, щонайглибше, серйозніше, величніше.

4. Актуальніше, ще чистіше, значно веселіше, нижче, знизу.

5. Виразніше, тихіше, швидше, вимогливіше, трохи вужче.

III. Виберіть рядок, у якому всі прислівники написано правильно.

1. Додому, вперше, навпіл, попідвіконню, по троє.

2. Надвоє, в п’ятьох, раз по раз, будь-що-будь, злегка.

3. Праворуч, коли-не-коли, полатині, напоготові, аніяк.

4. На жаль, сухо-насухо, на поготові, спідлоба, підряд.

5. Удвічі, подекуди, влітку, над силу, на силу.

IV. Зазначте, у яких рядках всі прислівники місця.

1. Тут, вверх, довкола, ліворуч, десь-інде.

2. Деінде, там, попідтинню, ніде, обабіч.

3. Де-небудь, поруч, зверху, здалеку, знадвору.

4. Поряд, надворі, набік, усередині, повсякчас.

5. Вбік, будь-де, наверху, спіднизу, напоготові.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між прислівниками та їх синтаксичними функціями (один варіант зайвий).

1. Холодно, сумно, весело, тихо, радісно.

2. Можна, варто, слід, потрібно, треба.

3. Отже, по-друге, отож, напевно, ймовірно.

4. На зло, зозла, час від часу, без упину, безперестанку.

5. Необхідно, хтозна-коли, таким чином, соромно, навстіж.

А. Прислівники, які можуть бути реченні. лише присудками у реченні.

Б. Прислівники, які можуть бути лише вставними словами у реченні.

В. Прислівники, які можуть бути лише обставиною у реченні,

Г. Прислівники, які можуть виконувати роль обставини і присудка в безособовому

1

2

3

4

5

         

VI. Упишіть до таблиці спосіб творення прислівника вночі.

                             

Картка № 8

I. Зазначте, у якому рядку всі прислівники у реченні виконують роль вставних слів.

1. Напевно, можливо, на щастя, по-третє, без угаву.

2. Безперечно, по-моєму, до речі, зрозуміло, з переляку.

3. Видно, сумлінно, загалом, в цілому, на слово.

4. Без сумніву, на жаль, певно, по-перше, отже.

5. В основному, по-шосте, на око, заочі, як слід.

II. Укажіть, у якому рядку всі прислівники пишуться разом.

1. В/голос, в/нічию, в/ручну, до/нині, до/речі.

2. С/початку, на/певно; зав/вишки, на/взнак, під/час.

3. 3/верху, на/зустріч, у/бік, під/ряд, в/цілому.

4. На/вдивовижу, на/диво, в/плач, в/десятеро, на/гора.

5. 3/давна, в/день, в/ночі, за/очі, в/трьох.

III. З’ясуйте, у якому рядку всі прислівники написано правильно.

1. Помалу, на диво, віч-на-віч, на втікача, в цілому.

2. Будь-що-будь, без вісти, всього-на-всього, на-гора, будь-як.

3. Без кінця-краю, зроду-віку, з давніх-давен, навіщо, як от.

4. Десь-то, нізвідки, сумлінно, з радості, завдовжки.

5. Навкулачки, не сьогодні-завтра, на відріз, дочасно, надмір.

IV. Визначте, у яких рядках від прислівників можна утворити ступені порівняння.

1. Наполегливо, толерантно, огидно, таємно, бурхливо.

2. Кумедно, смішно, забавно, дотепно, виважено.

3. Блискавично, миттєво, помірковано, розкішно, важко.

4. Сумлінно, проникливо, помітно, повно, гидко-бридко.

5. Впевнено, стурбовано, незаконно, стримано, чемно.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між реченнями з прислівниками і їх синтаксичною функцією.

1. Їй було душно, немов щось стискало груди (І. Франко).

2. Ой не шуми журливо, темний гаю мій (Олександр Олесь).

3. Зійшов над хатою місяць уповні (Г. Тютюнник).

4. Часом з’являються бліді хмаринки, довгі, худі, прозорі (М. Коцюбинський).

5. Десь-не-десь лежали на землі дерева-великани (О. Кобилянської.

А. Неузгоджене означення.

Б. Присудок.

В. Обставина способу дії.

Г. Обставина часу.

Ґ. Обставина місця.

1

2

3

4

5

         

VI. Упишіть до таблиці просту форму вищого ступеня порівняння прислівника гарно.

                             

Картка № 9

I. Зазначте, у якому рядку ступені порівняння всіх прислівників творяться від інших основ.

1. Багато, мало, погано, гарно, добре.

2. Дуже, бридко, марудно, тяжко, дорого.

3. Вільно, вимогливо, впевнено, вірно, вузько.

4. Косо, голосно, доволі, тьмяно, швидко.

5. Насухо, далеко, звичайно, щиро, впевнено.

II. Укажіть, у якому рядку всі прислівники пишуться через дефіс.

1. Давним/давно, з діда/прадіда, по/іншому, як/от, до/вподоби.

2. По/друге, по/справжньому, по/латині, десь/інде, коли/небудь.

3. Десь/то, де/не/де, по/перше, раз/по/раз, на/двоє.

4. В/основному, в/цілому, на/сміх, без/упину, на/вколішки.

5. Неждано/негадано, по/третє, на/яву, на/гора, на/вибір.

III. Виберіть рядок, у якому допущено помилку в правописі прислівників.

1. На ходу, над силу, на жаль, на зло, наново.

2. На око, на славу, напоказ, у вічі, удень.

3. Без угаву, без смаку, безвісти, без упину, до ладу.

4. Без відома, вголос, вплач, до останку, по одному.

5. Допізна, повік-віків, рано-вранці, на око, на останку.

IV. З’ясуйте, у яких рядках прислівники утворено з кількох основ.

1. Насамкінець, голічерева, обіруч, босоніж, праворуч.

2. Повсякчас, натщесерце, нашвидкуруч, стрімголов, торік.

3. Сьогодні, ліворуч, якомога, насамперед, наосліп.

4. Обабіч, насамперед, воднораз, втридорога, навсібіч.

5. Запанібрата, нанівець, кінець кінцем, усухом’ятку, нарозхват.

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між рядами прислівників та їх назвами (один варіант зайвий).

1. Жужмом, лігма, навзаклад, навзамін, напризволяще.

2. Звідтоді, звіку, звіку-зроду, звіку-правіку, звіддавна.

3. Звідсіль (звідсіля), звідусюди, наверх, ззаду, напівдорозі.

4. Украй, надзвичайно, вп’ятьох, наполовину, ледве.

5. Навмисне, на зло, на щастя, наперекір, на радість.

А. Прислівники часу.

Б. Прислівники місця.

В. Прислівники мети.

Г. Прислівники міри і ступеня дії.

1

2

3

4

5

         

VI. Упишіть, до якого розряду належать подані прислівники.

Наопашки, навзаєм, до вподоби, до ладу, задарма, мало-помалу, наугад, навзамін.

                             

Картка № 10

I. Визначте, у якому рядку допущено помилку при творенні ступенів порівняння прислівників.

1. Довше, найлегше, щонайнижче, якнайдужче, ще краще.

2. Значно вужче, щонайваще, якнайповільніше, зручніше, сухіше.

3. Ще міцніше, найнепривабливіше, значно спокійніше, якнайлегше, трохи менше.

4. Різкіше (різкіш), дорожче, щонайпростіше, аморальніше, куди вище, трохи раніше.

5. Більше, значно веселіше, трохи сумніше, куди дбайливіше, багатше.

II. З’ясуйте, в якому рядку всі прислівники можуть бути лише присудками в односкладному безособовому реченні.

1. Дійсно, безумовно, очевидно, по-друге, безвісти.

2. Отже, по-моєму, мабуть, може, без відома.

3. На сльози, на жаль, без сумніву, без смаку, до речі.

4. Натомість, на прощання, на вибір, без наміру, без жалю.

5. Можна, варто, слід, треба, необхідно.

III. Укажіть, у якому рядку всі прислівники пишуться через дефіс.

1. Пліч/о/пліч, рано/вранці, не сьогодні/завтра, без кінця/краю, з-за/кордону.

2. Віч/на/віч, коли/не/коли, по/перше, тихо/тихо, в/перше.

3. Де/не/де, з давніх/давен, зроду/віку, раз/по/раз, з дня/на/день.

4. Як/не/як, хоч/не/хоч, врешті/решт, геть/чисто, більш/менш.

5. Всього/на/всього, будь/що/будь, коли/не/коли, час/від/часу, один/в/один.

IV. Зазначте, у яких реченнях прислівники виконують синтаксичну функцію присудка у односкладному безособовому реченні.

1. На вітряку сьогодні завізно (М. Стельмах).

2. Охоплена жахом, Оксана вскочила в хату, похапцем сяк-так зодяглася, напомацки знайшла в сінях весло й побігла до татарського броду (М. Стельмах).

3. Було нам добре, і було нам зле. І західно, і східно (Л. Костенко).

4. У сю величну хвилину тихо розгортаються кущі — і на галявину виходить Хо (М. Коцюбинський).

5. Повітря ні ворухнеться; стоїть і мліє, усюди тихо, німо — здається, немов світ, затаївши в собі дух, дожида чогось (Панас Мирний).

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між рядами прислівників та способами їх творення (один варіант зайвий).

1. Близенько, десь, мирно, тричі, темнісінько,

2. Нелегко, відтоді, заблизько, післязавтра, ніколи.

3. Зблизька, по-німецьки, зверху, спросоння, зрання.

4. Взимку, щоночі, наповал, напідпитку, пласко.

А. Суфіксальний спосіб.

Б. Префіксальний спосіб.

В. Префіксально-суфіксальний спосіб.

1

2

3

4

5

         

VI. Упишіть, до якого розряду належать подані прислівники.

Довкруги, наверху, зусюди, навкруг, навсібіч.

                             

Картка № 11

I. З’ясуйте, у якому рядку всі прислівники мають значення способу дії.

1. Нашвидкуруч, наголо, напоказ, навстоячки, колись.

2. Вголос, впень, внічию, вжарт, влітку.

3. Спроста, мимохіть, дощенту, заодно, додому.

4. Потайки, сухо-насухо, напомацки, згорда, босоніж.

5. Набакир, попросту, наглухо, навпочіпки, навесні.

II. Виберіть рядок із прислівниками, які з часткою не завжди пишуться окремо.

1. Не/легко, не/тяжко, не/прудко, не/важко, не/вгамовно.

2. Не/рішуче, не/стійко, не/наполегливо, не/рано, не/значно.

3. Не/страшно, не/мужньо, не/послідовно, не/уважно, не/виразно.

4. Не/можна, не/слід, не/потрібно, не/варто, не/сьогодні-завтра.

5. Не/сміливо, не/самовито, не/рідко, не/порушно, не/часто.

III. Зазначте, у якому рядку всі прислівники пишуться разом.

1. В/п’яте, за/рані, до/часно, на/вкулачки, по/перше.

2. Після/завтра, не сьогодні/завтра, по/військовому, на/виворіт, на/біло.

3. На/сухо, на/яву, на/відріз, на/бік, на/зустріч.

4. Мимо/волі, з/середини, в/зимку, в/літку, до/смаку.

5. На/весні, на/відмінно, на/прощання, на/диво, без/упину.

IV. Вкажіть, у яких реченнях прислівник виконує синтаксичну функцію обставини.

1. Сонце ходило по небі низько, але ще добре припікало косим промінням (І. Нечуй-Левицький).

2. Мені аж страшно, як згадаю оту хатинку край села (Т. Шевченко).

3. Ідеться не сумно, бо обабіч озимина зеленіє, — сіють пізно (А. Тесленко).

4. І грудям дихалося легко, просто, тільки щеміло там щось на самісінькому дні (Г. Тютюнник).

5. Не суворо на серці, не гнівно, а за тебе тривожуся я (А. Малишко).

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між рядами прислівників і способами їх творення (один варіант зайвий).

1. Любо-дорого, гидко-бридко, важко-тяжко, ледве-ледве, будь-що-будь.

2. Втридорога, голіруч, горілиць, несамохіть, навдивовижу.

3. По-нашому, попідвіконню, по-ефіопському, завидна,по-румунськи.

4. Геть-чисто, пліч-о-пліч, будь-як, віч-на-віч, коли-небудь.

А. Прислівники, утворені префіксально-суфіксальним способом.

Б. Прислівники, утворені складанням слів.

В. Прислівники, утворені складанням основ.

1

2

3

4

       

VI. Упишіть, до якого розряду належать подані прислівники.

До пори, завчасу, надвечір, назавжди.

                             

Картка № 12

І. Зазначте, у якому рядку всі прислівники з часткою не завжди пишуться разом.

1. Не/стямно, не/порушно, не/самовито, не/втямки, не/вгамовно.

2. Не/вигідно, не/вдало, не/розумно, не/давно, не/можна.

3. Не/рухливо, не/даремно, не/потрібно, не/гаразд, не/густо.

4. Не/до вподоби, не/зграбно, не/зле, не/зугарно, не/варто.

5. Не/впинно, не/лагідно, не/красиво, не/культурно, не/добре.

II. З’ясуйте, у якому рядку до складу всіх словосполучень входять прислівники.

1. Йти в/ногу, міряти на/око, одяг до/лиця, попрацювати на/славу, заходити по/черзі.

2. Говорити без/кінця, зробити на/сміх, в/цілому світі, пропонувати на/вибір, закінчити до/обіду.

3. Загнати колючку в/ногу, зробити в/день, зустрітись в/день народження, подати салат до/обіду, повірити на/слово.

4. Вимучити до/краю, говорити у/вічі, підійти до/краю урвища, стежка праворуч, подивитись до/гори.

5. Накласти пов’язку на/око, наблизити дзеркало до/лиця, оповідання без/кінця, не звертати уваги на/сміх, борщ без/смаку.

III. Виберіть рядок, у якому не всі прислівники пишуться окремо.

1. На/диво, без/відома, без/кінця-краю, без/наміру, без/вісти.

2. Без/смаку, без/ладу, без/уваги, в/обмін, на/сміх.

3. В/цілому, в/основному, в/середньому, до/ладу, на/самоті.

4. До/запитання, до/побачення, до/речі, на/ходу, на/славу.

5. На/вибір, по/двоє, на/жаль, на/весну, на/радощах.

IV. Визначте, у яких реченнях вжито прислівник місця дії.

1. Край села на сонячному пагорбі, неподалік запустілої церкви, стоїть школа, мурована з червоної цегли, з вогнистим черепичним дахом (І. Цюпа).

2. Посередині ярмарку народ тече, як в берегах річка (М. Коцюбинський).

3. Лише зашерхоче десь суха зелена ящірка, пробігаючи в траві, бризнуть врізнобіч з-під ніг коники-стрибунці, ще жайворонки дзюркочуть у тиші, проймаючи її вгору і вниз, невидимі у повітрі, як струмки, що течуть і течуть, розмаїті, джерельно дзвінкі (О. Гончар).

4. Десь далеко стукає калатало нічного сторожа (М. Коцюбинський).

5. Над берегом висів солоний туман од дрібних бризків (М. Коцюбинський).

1

2

3

4

5

         

V. Знайдіть відповідність між рядами прислівників та їх походженням (один варіант зайвий).

1. Злегка, привселюдно, запанібрата, згорда, вверх.

2. Десь, нізвідки, коли-небудь, аніяк, абикуди.

3. Натроє, по четверо, тричі, втрьох, вшістьох.

4. Вплач, щохвилини, миттю, бігом, вниз, без жалю.

5. Мовчки, навстоячки, навтікача, лежма, навпочіпки.

6. Замолоду, всерйоз, серйозно, одиноко, здалеку.

A. Прислівники, утворені від іменників.

Б. Прислівники, утворені від прикметників.

B. Прислівники, утворені від прислівників.

Г. Прислівники, утворені від числівників.

Ґ. Прислівники, утворені від дієслів.

1

2

3

4

5

6

           

VI. Упишіть, до якого розряду належать подані прислівники.

Навколішках, навиворіт, на виріст, назубок, навпростець, кружка.

                             




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити