Загальний курс транспорту

 

РОЗДІЛ 5 АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ

5.5. ХАРАКТЕРИСТИКА АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ

  Мережа автомобільних шляхів загального користування має довжину 172,4 тис. км, з них з твердим покриттям - 164,2 тис. км (табл. 5.17-5.18).

 

 

  Мережа автомобільних шляхів в Україні поки що недостатньо має шляхів вищих категорій - трохи більше як 1% шляхів першої та 8% шляхів другої категорії (середня категорійність автомобільних шляхів України - 3,73).

  Всі автомобільні магістралі України пролягають через населені пункти.

  В табл. 5.19-5.20 наведені показники густоти автомобільних доріг і наявність мостів і шляхопроводів в Україні.

 

 

  На шляхах України побудовано багато автозаправних станцій, постійно ведеться реконструкції їх мережі.

  МТК пролягають шляхами першої категорії (М - магістральні) та другої категорії (Р - республіканські).

  Пропускна спроможність цих шляхів становить:

• першої категорії - 14 тис. автомобілів (на деяких шляхах, наприклад Київ-Бориспіль, пропускна спроможність сягає 40 тис. АТЗ на добу, Київ-Житомир - 20 тис. АТЗ на добу);

• другої категорії - 6-14 тис. автомобілів.

  Найбільша інтенсивність руху на автомобільних шляхах поблизу великих міст та біля великих прикордонних пунктів - 15-20 тис. АТЗ на добу, середня інтенсивність руху на автомобільних магістралях країни - 6-14 тис. АТЗ на добу.

  Міжнародні транспортні коридори за своєї значущості для міжнародного сполучення автомобільним транспортом поділено на три категорії.

  Техніко-економічна характеристика автомобільних шляхів МТК та пунктів дорожнього сервісу наведено в табл. 5.21-5.22. 




  Найнапруженішими за інтенсивністю руху пасажирських автотранспортних засобів (від 7 до 15 тис. АТЗ на добу) є такі транспортні коридори:

• №3,5 Європа-Азія: Чоп-Ужгород-Мукачеве-Стрий-Львів-Рівне-Житомир-Київ з відгалуженнями на Чернігів-Нові Яриловичі-Бачівськ-Полтаву-Харків-Дебальцеве-Довжанськ та на Харків-Гоптівку;

• ЧЕС: Новоазовськ-Маріуполь-Херсон-Миколаїв-Одеса, з відгалуженнями на Маяки-Рені; Кучурган-Кишинів та на Любашівку-Кіровоград.

  Ці два напрямки належать до першої категорії (черги) розбудови інфраструктури об'єктів автодорожнього сервісу за експортом транспортних послуг у сфері міжнародних зв'язків, що здійснюються автомобільним транспортом.

  До другої категорії (черги) розбудови інфраструктури автодорожнього сервісу, які характеризуються інтенсивністю руху і пасажиропотоками середніх розмірів (від 4 до 7 тис. одиниць АТЗ на добу), належать транспортні коридори:

• Балтійське море - Чорне море: Ягодин-Ковель-Луцьк-Тернопіль-Вінниця-Умань-Одеса з відгалуженнями на Львів-Рава-Руська.

• № 5: Ужгород-Львів з відгалуженням на Шегині.

  До третьої категорії (черги) розбудови об'єктів інфраструктури автодорожнього сервісу, які характеризуються інтенсивністю руху і пасажиропотоками менших розмірів (від 2 до 4 тис. одиниць АТЗ на добу), належать такі напрямки центральної частини України: Стрий-Івано- Франківськ-Чернівці; Чернівці-Хмельницький-Нововолинськ-Ковель; Полтава-Кіровоград-Любашівка.

  Решта напрямків з незначною інтенсивністю руху транспортних засобів і пасажиропотоків належать до четвертої категорії (черги) розбудови об'єктів інфраструктури автомобільного сервісу.

  Перевезення вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні здійснюється переважно такими транспортними коридорами:

• № 3, 5 Європа - Азія: Чоп-Ужгород-Мукачеве-Стрий-Львів-Рівне-Житомир-Київ з відгалуженнями на Бачівськ, Полтаву, Дебальцеве, Довжанський та Харків-Гоптівку;

• № 9: Нові Яриловичі - Чернігів;

• № 5: Ужгород-Рава-Руська-Львів з відгалуженнями на Ковель-Чернівці-Хмельницький-Нововолинськ;

• Балтійське море - Чорне море: Доманове-Ковель-Луцьк-Дубно-Тернопіль-Чернівці з відгалуженнями на Мамалиґу та Порубне;

• ЧЕС: Новоазовськ-Маріуполь-Херсон-Миколаїв-Одеса з відгалуженнями на Рені-Кучурган та Любашівку.

  Отже, для перевезення вантажів у міжнародному сполученні використовують ті самі транспортні коридори, що й для перевезення пасажирів, але їх категорійність щодо інтенсивності руху і потужності вантажопотоків та розбудови об'єктів автодорожнього сервісу істотно відрізняються.

  В табл. 6.53 - 6.56 наведені показники пропуску транспортних засобів через державний кордон України, що надані Державним комітетом у справах охорони державного кордону України.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.