Загальний курс транспорту
РОЗДІЛ 7 АВІАЦІЙНИЙ ТРАНСПОРТ (АТ)
7.3. ДОСЯГНЕННЯ І СТАН ІНФРАСТРУКТУРИ ПОВІТРЯНОГО ТРАНСПОРТУ В УКРАЇНІ
За останні роки обсяги перевезень на авіаційному транспорті значно зменшились. Різкий спад попиту на перевезення літаками в умовах економічної нестабільності пов'язаний із зниженням рухомості населення.
За роки незалежності в Україні створена принципово нова мережа авіаліній - міжнародна. Укладено двосторонні Угоди про міжнародне повітряне сполучення з 67 державами світу. Україна - член Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО).
41 авіакомпанія займається перевезеннями пасажирів, 25 авіакомпаній мають право виконувати міжнародні авіаперевезення, 13 здійснюють вантажні перевезення.
17 аеропортів відкриті для міжнародних польотів.
У 2001 році з аеропортів України відправлено 1,4 млн. пасажирів і 8,7 тис. тонн вантажів і пошти. На частку найбільшого аеропорту України Бориспіль приходиться 43% перевезень, а регіональних аеропортів (Одеса, Львів, Сімферополь, Донецьк, Дніпропетровськ, Київ)-42,9%, інших аеропортів - 14,7%.
У травні 2001 року на рівні європейських стандартів довершена реконструкція льотної зони №1 Державного міжнародного аеропорту «Бориспіль». Введена в експлуатацію нова злітно-посадочна смуга длиною 4000 метрів, що по своїх технічних характеристиках відповідає високим вимоги ІКАО і може приймати усі види повітряних судів без обмежень при будь-яких погодних умовах. Продовжуються роботи по модернізації системи керування рухом у повітряному просторі України.
Урядом України в 2001 році прийнята Державна комплексна програма розвитку авіаційного транспорту України на період до 2010 року.
Продовжується реформування авіаційної галузі в таких напрямках:
• створення сильного конкурентоздатного національного перевізника;
• створення на базі Державного міжнародного аеропорту Бориспіль могутнього вузлового аеропорту;
• передача в комунальну власність державних регіональних аеропортів;
• упровадження на державному рівні механізму лізингу повітряних судів і авіаційної техніки вітчизняними авіакомпаніями, створення Державного лізингового фонду;
• посилення контролю з боку держави за дотриманням безпеки польотів і авіаційної безпеки.