Загальний курс транспорту
РОЗДІЛ 2 ТРАНСПОРТНА ПОЛІТИКА УКРАЇНИ
2.4. УТВЕРДЖЕННЯ УКРАЇНИ ЯК ТРАНЗИТНОЇ ДЕРЖАВИ
Розвиток інфраструктури міжнародного транзиту
З метою підвищення транзитного потенціалу України передбачається забезпечити:
на першому етапі у 2002-2005 роках:
Виконання в повному обсязі завдань Програми створення та функціонування національної мережі міжнародних транспортних коридорів в Україні, у тому числі:
• електрифікація залізниць Ковель-Ізов, Гребінка-Харків, Донецьк- Луганськ. Пріоритетне вирішення питань електрифікації залізничних ліній для включення залізничного транспорту України в систему транзитних перевезень через Транссиб;
• реалізація першого етапу організації швидкісного руху пасажирських і рефрижераторних поїздів на напрямках Котовіце (Польща)-Мостиська-Львів-Жмеринка-Київ-Зернове-Москва; Жмеринка-Одеса; Харків-Запоріжжя-Сімферополь;
• додаткове фінансування Державної програми розвитку транспортно-дорожнього комплексу України на 2000-2004 роки;
• виконання комплексу робіт щодо спорудження мостового переходу на автошляху Ростов-на-Дону-Одеса через р. Південний Бугу м. Миколаєві;
• виконання комплексу робіт для забезпечення безпечної експлуатації судноплавних шлюзів та водних шляхів і розвитку транзитних річкових перевезень;
• реалізацію програми дій, спрямованих на підтримання режиму державного кордону України і прикордонного режиму, розвиток Прикордонних військ України та митних органів України на період до 2005 року;
• завершення будівництва та введення в експлуатацію нафтопроводу Одеса-Броди та нафтотерміналу «Південний»;
• реалізацію другої фази проекту створення Євро-Азійського нафтотранспортного коридору (будівництво нафтопроводу Броди-Плоцьк);
• реалізацію завдань Національної програми «Нафта і газ України до 2010 року», у тому числі реконструкцію газотранспортної системи, розвиток газотранспортної системи;
• участь у створенні в рамках програми INOGATE міждержавних систем транспортування нафти і природного газу, у тому числі з країн Каспійського регіону та Середньої Азії до європейських країн;
• реалізацію заходів щодо реконструкції та модернізації газотранспортної системи України (у тому числі заміну зношених газоперекачувальних агрегатів) та збільшення її пропускної здатності;
• завершення реалізації проекту розширення на території України Балканського коридору системи магістральних газопроводів (компресорної станції «Тарутине» та газопроводу Тальне-Ананьїв-Ізмаїл);
• вжиття заходів щодо збільшення потужності газопроводу Торжок-Долина;
• реалізацію заходів щодо модернізації міждержавних електричних мереж;
• вжиття заходів щодо створення технічних можливостей для збільшення обсягів транспортування територією України вуглеводневих ресурсів із країн Каспійського регіону, Середньої та Центральної Азії до європейських країн;
• вжиття заходів щодо переходу на технічні та екологічні стандарти, що відповідають європейським вимогам до рухомого складу та інфраструктури міжнародного транзиту. Підготовка Програми оновлення залізничного рухомого складу для вантажних перевезень;
• реалізацію відповідно до державних та галузевих програм заходів щодо поповнення парку великовантажних контейнерів та рухомого складу, включаючи забезпечення транспортними засобами для організації комбінованих перевезень за участю різних видів транспорту;
• підготовку і реалізацію за участю держави проектів створення зразків транспортної та дорожньо-будівельної техніки, вкрай необхідної вітчизняній економіці;
• створення та укомплектування спеціалізованими транспортними засобами пунктів швидкої медичної та технічної допомоги на основних напрямках транзитних перевезень;
• впровадження сучасних транспортних інформаційних та навігаційних систем, включаючи супутникові, засобів ідентифікації місцезнаходження транспортних засобів, забезпечення їх інтеграції у сфері транспорту і митних органів, адаптації до загальноєвропейських інформаційних систем у галузі транспорту;
• спорудження залізничної дільниці, яка з'єднає порт Рені з основною залізничною магістраллю Одеса-Ізмаїл;
• розроблення перспективної схеми розміщення товаро-розподільчих (логістичних) центрів та поетапну її реалізацію;
• створення та укомплектування спеціалізованими транспортними засобами пунктів швидкої допомоги на основних напрямках транзитних перевезень;
• організація на основних напрямках транзитного руху пунктів обслуговування водіїв автотранспортних засобів;
• розширення мережі вантажних митних комплексів (автопортів) для забезпечення ефективної та безперебійної роботи пунктів пропуску на державному кордоні України з організацією здійснення в них усіх видів контролю, обслуговування екіпажів; визначення їх юридичного статусу;
на другому етапі до 2010 року:
• проведення робіт щодо поєднання міжнародних коридорів в єдину інфраструктурно-технологічну систему. Розроблення за участю Російської Федерації проекту Програми розбудови транспортних коридорів у 2005-2010 роках з подовженням європейських міжнародних транспортних коридорів до основних регіонів, у яких формуються експортні та транзитні вантажопотоки;
• розробку і реалізацію заходів щодо поетапного підвищення допустимих норм осьових навантажень та збільшення повної маси автопоїздів на напрямках міжнародних транспортних коридорів до рівня, прийнятого в країнах Західної Європи;
• будівництво тунелю на дільниці Бескид-Скатарське;
• підготовку проекту і побудову обхідної залізничної колії між станціями Мамалиґа (Новоселицький район) та Ларга (Кельменецький район)
Чернівецької області з метою забезпечення національної безпеки України та удосконалення переміщення транзитних вантажів;
• створення лізингових компаній для поповнення та оновлення рухомого складу транспорту;
• реалізацію відповідно до державних та галузевих програм заходів щодо поповнення парку великовантажних контейнерів та рухомого складу, включаючи забезпечення транспортними засобами для організації комбінованих перевезень за участю різних видів транспорту.