ДІЛОВА УКРАЇНСЬКА МОВА

Розділ 2. Лексичні норми ділової мови

 

Синоніми, антоніми, омоніми, пароніми в діловому мовленні

 

Пароніми

 

Пароніми (від пар... і грец. - ім’я, назва) - це однокореневі слова, близькі за звучанням, але різні за значенням або які частково збігаються в значенні._______________________________________

Пароніми за характером смислових зв’язків поділяються на групи:

• синонімічні (важкий — тяжкий);

• антонімічні (іеміграція - імміграція; адресат - адресант);

• тематичні іабонент — абонемент; компанія — кампанія; пам’ятка — пам’ятник);

• такі, що мають семантичну близькість (витрати — затрати; вирізнятися — відрізнятися).

Незначна різниця у вимові паронімів спричиняє труднощі у їх засвоєнні, приводить до помилок, зокрема до неправильного вживання одного слова замість іншого. Особливо уважно слід стежити за вживанням слів-паронімів і завжди звертатися до відповідних словників, щоб уточнити значення, правопис і вимову потрібного слова.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити