УКРАЇНСЬКА МОВА - Обов’язковий іспит ДПА і ЗНО 2018

Частина 5. КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ З ДПА (90-98 дні)

Контрольна робота № 2. ЛЕКСИКА. ФРАЗЕОЛОГІЯ

І рівень

1. Виділене слово вжите в прямому значенні в реченні

А Як же кортіло йому ухопити свого синього птаха!

Б Він не хотів помирати й з усієї сили хапався за життя.

В Мишко пробирався лісовими хащами, і дерева хапалися за його волосся і плечі.

Г Ірина міцно вхопилася за цю пропозицію.

Д Хлопець хапається за перекладину й вправно підтягується.

2. Фразеологізми є антонімами в рядку

А стати на ноги — сісти в калюжу

Б рвати кайдани — висунути шию з ярма

В сидіти на шиї — спасти на думку

Г чесати язика — ні пари з вуст

Д відводити зір — відкривати очі

3. Авторський неологізм є в реченні:

А Золотими литаврами сонце б’є в сині глибини свічад.

Б Не дивися так привітно — яблуневоцвітно.

В Жовтогарячий ранок зустрів чубатих січовиків.

Г Кошлатий вітер-голодранець в полях розхристує туман.

Д Уже листопад підкрався з-за дубів.

II рівень

Завдання 4—6 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і впишіть її в таблицю.

4.

Види омонімів

Приклади

1 лексичні

А юний адресат — невідомий адресант

2 граматичні (омоформи)

Б дорога річ — асфальтована дорога

3 фонетичні (омофони)

В витяг шию — добре шию

4 омографи

Г слід куватислідкувати

Д наголошений складсклад харчів

5.

Фразеологізм

Значення

1 говорити різними мовами

А прийти до свого пристанища

2 зробити з лемеша швайку

Б приховувати справжню сутність

3 носити личину

В отримати мізерні результати

4 кинути якір

Г не досягати взаємного розуміння

Д бути спритним

6.

Лексичні групи

Приклади

1 загальновживані слова

А колесо, майдан, верба

2 професійні слова, терміни

Б хопта, кошуля, бараболя

3 діалектизми

В тать, ректи, ратище

4 застарілі слова

Г флопі-диск, блокбастер, файл

Д асиміляція, дидактика, зяб

ІІІ рівень

7. Випишіть однозначні слова

Кордон, перешкода, каїібрі, прозорість, зірка, ланцюг, місяцехід, відбиток, дім, словосполучення, дельфінарій, обрій, прохолода, поєднання, офтальмолог, зліт.

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

8. Виправте лексичні помилки в реченнях.

1. Я зачаровуюсь вивченням історії Древньої Греції. —

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

2. Зграя хлопців шалено носилась по майданчику. —

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

3. Усі учні отримали побічні завдання. —

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

4. Ця зубна паста обороняє ваші зуби від карієсу. —

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

9. Виділені в реченнях слова замініть фразеологічними зворотами.

1. У школі мені досить часто доводилось червоніти біля дошки. —

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

2. Ми знайомі дуже давно. —

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

3. Я буду ще довго жити. —.

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

IV рівень

10. Складіть речення зі словами:

1) органний _______________________________

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

2) організований _______________________________

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

3) організаційний _______________________________

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

4) організаторський _______________________________

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

5) органічний _______________________________

______________________________________________________________

_____________________________________________________________

11. Складіть два речення з висловами тягти на буксирі й узяти на буксир. У дужках поясніть значення того з них, який є фразеологізмом.

1) ______________________________________________________________

2) ______________________________________________________________

12. Наведіть приклад багатозначного слова. Складіть 4 речення, використавши це слово в прямому й переносних значеннях.

1) ______________________________________________________________

2) ______________________________________________________________

3) ______________________________________________________________

4) ______________________________________________________________






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.