УКРАЇНСЬКА МОВА - Обов’язковий іспит ДПА і ЗНО 2018
Частина 5. КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ З ДПА (90-98 дні)
Контрольна робота № 8. СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ. ПРОСТЕ ДВОСКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ
І рівень
1. Немає жодного словосполучення в рядку
А міцно спить, слово втішає, утертими стежками
Б бити байдики, назустріч мріям, більш вправно
В червоний та чорний, буде весело, назустріч хлопцю
Г з’ясувати причину, прив’язати до себе, стріляний горобець
Д омріяна подія, нехай з’ясує, навчання не скінчиться
2. Обставина причини є в реченні
А При такому навчанні ти іспит не складеш.
Б Можна так стояти довго.
В Очі від утоми закрилися.
Г Марта взята відро і пішла по воду.
Д Перед вікном шумлять, шумлять тополі.
3. Поширеним є речення
А Кожен із вас повинен висловитися.
Б Дівчата були стомлені.
В Марусі погіршало.
Г Та Галя, на щастя, прикусила язика.
Д Іван і Сашко стати друзями.
II рівень
Завдання 4—6 мають на мсті встановлений відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і впишіть її в таблицю.
4.
Тип словосполучення за способам вираження головного слова 1 іменникове 2 прикметникове 3 прислівникове 4 дієслівне |
Приклади А зораний трактором Б явно наш В дуже приємно Г смуглявий від народження Д на вишитому рушнику |
5.
Види словосполучень за способам підрядного зв'язку 1 узгодження 2 керування 3 прилягання |
Приклади А будемо радіти Б на свіжому повітрі В буде весело Г здійснити мрію Д не ликом шитий |
6.
Синтаксична роль виділеного дієслова 1 підмет 2 присудок 3 означення 4 додаток |
Приклади А Отримати подарунок — приємно. Б Я буду працювати до вечора. В Він повернувся вибачитися. Г Маруся запропонувала батькам відпочити. Д У Ліди виникло бажання захистити цю нещасну дитину. |
ІІІ рівень
7. Визначте тип словосполучення за способом вираження головного слова, вид підрядного зв’язку.
1) погожий день — ______________________________________________________________
2) наполегливо працювати — ______________________________________________________________
3) мій друг — ______________________________________________________________
4) співати пісню — ______________________________________________________________
8. Підкресліть і схарактеризуйте граматичні основи речень.
1. Батько із сином зупинилися відпочити.
______________________________________________________________
______________________________________________________________
2. Повітря в кімнаті стало прозоре і трепетне.
______________________________________________________________
______________________________________________________________
3. Приємно отримати похвалу від батьків.
______________________________________________________________
______________________________________________________________
9. Визначте синтаксичну роль виділених слів.
1. Я вірю в краще майбутнє рідного народу.
______________________________________________________________
2. Мій край веселий тополиний ще вирве з коренем бур’ян.
______________________________________________________________
3. Дівчину попросили принести води.
______________________________________________________________
IV рівень
10. Напишіть речення з
1) неузгодженим означенням: ______________________________________________________________
2) прямим додатком: ______________________________________________________________
3) обставиною способу дії: ______________________________________________________________
11. Наведіть три приклади поширених словосполучень.
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
12. Складіть і запишіть речення, що відповідає заданій характеристиці.
Розповідне, двоскладне, поширене, із непрямим додатком, узгодженим означенням, обставиною часу:
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________