УКРАЇНСЬКА МОВА - Обов’язковий іспит ДПА і ЗНО 2018

Частина 5. КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ З ДПА (90-98 дні)

ВІДПОВІДІ ДО КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ 1-14 ІЗ ДПА

Контрольна робота № 1

2. Б

3. Б

4. 1Б 2А 3Г 4В

5. 1А 2Б 3Д 4В

6. 1Г 2А 3Д 4Б

7. Тертушці, лисичці, ложці, подушці.

8. 1) [словйан'с'кией]

[бас'т'іон]

[без'л'іч]

2) [леихковажнией]

[фудболка]

изотиека]

3) [вбиерайеис':а]

[прич:а]

[гоууйеиц':а]

9. Уподібнення приголосних не відбуваються в словах обшук, почуття, солодкий, заміжжя, витвір, сільський.

10. Присутність — при-су-тність — 3 скл.

п [п] приг., глух., тверд.

р [р] приг., дзв., тверд.

и [ие] гол., ненаг.

с [с] приг., глух., тверд.

у [у] гол., нагол.

т [т’] приг., глух., пом'якш.

н [н’] приг., дзв., м’як.

і [ і] гол., ненагал.

с [с’] приг., глух., м’як.

т [т’] приг., глух., м’як.

Ь []

11 букв, 10 звуків

11. тиша [тиша] — отже [оджеи]

явір [йав’ір] — сяйво [сайво]

сон [сон] — сіль [с'іл']

синь [син'] — силач [сиелач]

12. йод [йод], ялинка [йалинка], їжа [йіжа], юрта [йурта], єнот [йеинот].

Контрольна робота № 2

1. Д

2. Г

3. Б

4. 1Д 2В 3Г 4Б

5. 1Г 2В 3Б 4А

6. 1А 2Д 3Б 4В

7. Колібрі, місяцехід, словосполучення, дельфінарій, офтальмолог.

8. 1) Я захоплююсь вивченням історії Давньої Греції. 2) Ватага хлопців шалено носилась по майданчику. 3) Усі учні отримати додаткові завдання. 4) Ця зубна паста захищає ваші зуби від карієсу.

9. У школі мені досить часто доводилось пекти раків біля дошки. Ми знайомі ще за царя Панька. Я буду ще довго топтати ряст.

10. 1) У Харкові побудують новий органний зал. 2) Економісти вивчають організований аграрний ринок. 3) На зборах було розглянуто кілька організаційних питань. 4) У мого брата неабиякі організаторські здібності. 5) Музику і танок було органічно поєднано.

11. Батькові довелося тягти на буксирі сусідський човен. — На класних зборах ми вирішили взяти на буксир слабких учнів. (Узяти на буксир — допомогти комусь у виконанні чого-небудь.)

12. На День народження Ганні подарували золоті сережки. У нас просто золоті батьки. У цього хлопця золоті руки. Із ностальгією згадую золоті дні раннього дитинства.

Контрольна робота № 3

1. Б

2. В

3. А

4. 1Д 2А 3Б 4В

5. 1Д 2Б 3Г 4А

6. 1А 2В 3Г 4Д

7. Витвір, розклад, молодь, підпис.

8. Довічно (суф.) ← довічний (преф.) ← вічний (суф.) ← вік.

9. Правнук (внук) — суфіксальний, задум (задумати) — безсуфіксний, світоглядний (світогляд) — суфіксальний, підберезник (береза) — префіксально-суфіксальний.

10. 1) густі, густа, густому, густе, густім; 2) прегусто, густенький, загуснути, густолистий.

11. 1) грошовий, суттєвий, кореневий; 2) задум, прикус, молодь; 3) криголам, місяцехід, мовознавець.

12. Суддя призначив кутовий. Командуючий дав наказ відступити. Мене цікавить майбутнє нашої планети.

Контрольна робота 4

1. Г

2. Д

3. В

4. 1Б 2В 3А 4Г

5. 1В 2Б 3А 4Д

6. 1В 2Д 3Г 4Б

7. Уявлення, учиняти, ураження, уряд, уклад.

8 і 9. В одному з наймальовничіших куточків України — на Чернігівщині — народився Олександр Довженко, видатний український кінодраматург і кінорежисер. Першою роботою Олександра Петровича стала «Ягідка кохання» — легкий фільм із комедійним ухилам. Довженко його потім ніколи не зараховував до свого творчого багажу. Точкою ж відліку стала «Сумка дипкур'єра». У тисяча дев’ятсот двадцять восьмому році знімається фільм «Звенигора» — історія українського народу від сивої давнини і до сучасності, а тисяча дев’ятсот тридцятий рік вносить до мистецької скарбниці довженківський шедевр «Земля». З початком війни Довженко добровольцем іде на фронт. Після війни великий режисер займається педагогічною і викладацькою роботою в Інституті кінематографії, пише сценарії та кіноповісті.

10. Піаністці, фашистський, президентство, гігантський, миргородський, зап'ястний.

11. 1) тінь, рельєф, сільський; 2) м’яч, п’янкий, з’єднати; 3) тьохкання, льон, вчотирьох; 4) йод, пайок, гайовий; 5) український, крижинці, папський.

12. Забираю, підстилаю, видираю, витираю.

Контрольна робота № 5

1. Г

2. Б

3. В

4. 1Д 2В 3А 4Г

5. 1Д 2Б 3А 4В

6. 1Г 2В 3Д 4А

7. Іннервація, Шиллер, іррегулярний, гароннський, іммобілізований, пенні, Цинциннаті, андоррський, вінничанка, іррадіація, апперцепція, Джульєтта.

8. Пречудовий, присолений, приморський, предивний, прикордонний, прив’ялий, премилий.

9. Паризький, козацький, іртишський, криворізький, калузький, казахський.

10. Хотіти — хочу, чистити — чищу, любити — люблю, погроза — погрожує, порада — раджу.

11. За дав-нім зви-ча-єм в Ук-ра-їні піс-ля на-ро-джен-ня ди-ти-ни оби-ра-ють їй хре-ще-них бать-ка й ма-тір, які ра-зом із рід-ни-ми бать-ка-ми ма-ють ви-хо-ву-ва-ти ди-ти-ну до пов-но-літ-тя.

12. Увага! 29 жовтня на Малій сцені Харківського драматичного театру «Березіль» ім. Леся Курбаса відбудеться прем’єра вистави «Мина Мазало» за п’єсою Миколи Куліша.

У виставі задіяні провідні актори театру Ю. Остапенко, І. Ямпольська, С. Кириченко, а також народна артистка України Ада Роговцева.

Режисер-постановник С. Гладченко.

Початок вистави о 18.00

Контрольна робота № 6

1. Г

2. А

3. Г

4. 1Г 2Б 3Д 4А

5. 1Г 2Д 3А 4В

6. 1Б 2Д 3Г 4В

7. Добра прикмета (І), професійний круп’є (II), мисливський дріб (II), міцне коріння (II), засмагле хлопча (IV), нескінченна путь (III).

8. Гопака, апельсина, кактуса, Кременчука, ставка, велосипеда, понеділка.

9. Двадцять чотири градуси, півтора кілометра, два рівні, п’ятдесят три пункти, сім днів, два з половиною тижні.

10. Дівчата розмовляли усміхаючись. Гості вечірки підходили вітаючись. Мати зупинилась, прислухаючись біля дверей дитячої кімнат и. Максим декламував байки Павла Глазового, активно жестикулюючи.

11. Н. в. тисяча п’ятсот сімдесят шість

Р. в. тисячі п’ятисот сімдесяти шести

Д. в. тисячі п’ятистам сімдесятьом шістьом

3. в. тисячу п’ятсот сімдесят шість

О. в. тисячею п’ятьмастами сімдесятьма шістьма

М. в. на тисячі п’ятистах сімдесятьох шести

12. 1) Слухаючи цю мелодію, я уявляю картини прочитаної книги. 2) Коли я згадую про тебе, мені стає веселіше. 3) Працюючи над помилками, ти згадуєш усі правила.

Контрольна робота № 7

1. Г

2. Б

3. А

4. 1В 2Б 3Д 4Г

5. 1Д 2В 3А 4Г

6. 1В 2Г 3А

7. 1) Абиякий, нічий, декотрий; 2) ні з ким, будь до чого, ні в кого; 3) хтозна-скільки, котрий-небудь, будь-кому.

8. Навколо моєї домівки — кружляє навколо; та не зважай на це — та дівчина.

9. Назустріч мені вийшла мати. Круг води лелека бродить. Процеси сховані всередині приладів.

10. Щоб уникнути небезпеки в житті, треба зрозуміти, що не можна халатно ставитися до правил безпеки життєдіяльності, нехтувати елементарними засобами збереження життя. Не забувайте, що невивчені правила дорожнього руху можуть обернутися аварією на дорозі, а своєчасно не зрозумілі вимоги до використання електричних приладів можуть призвести до пожежі. Незнання законів хімії чи фізики теж може стати причиною нещасного випадку. Життя дається людині не двічі, а лише один раз, тож не мудро не берегти й не цінувати його. І хоч не просто запам’ятати всі правила безпеки життєдіяльності, варто докласти для цього зусиль, щоб убезпечити себе і своїх близьких від неприємних сюрпризів та випадковостей, що підстерігають ледь не на кожному кроці.

Контрольна робота № 8

1. Б

2. В

3. В

4. 1Д 2Г 3В 4А

5. 1Б 2Д 3А

6. 1А 2Б 3Д 4Г

7. 1) Іменникове, узгодження; 2) дієслівне, прилягання; 3) прикметникове, керування; 4) дієслівне, керування.

11. Подарувати вишиту сорочку; маленька дівчина з блакитними очима; виразно читає вірш.

12. Увечері я зустрівся зі своїм братом.

Контрольна робота № 9

1. Б

2. В

3. Д

4. 1В 2А 3Б 4Д

5. 1А 2Г 3В 4Д

6. 1В 2Б 3Д 4Г

7. (Розповідне, неокличне, просте, односкладне, безособове, поширене, повне, ускладнене однорідними складеними іменними присудками).

8. 1) Хай душа радісно співає! 2) Заспіваєш мені колискову? 3) На небі — місяць.

9. —Ти мешкаєш на сьомому поверсі?

— Ні, на четвертому.

— А який номер твоєї квартири?

— Дванадцять.

10. В активних людей життя завжди сповнене яскравих подій. Багато цікавого відбулося в цьому році й у моєму житті. Та найбільше мені запам’яталася прем’єрна вистава нашого театрального гуртка. Готувалися до цієї події довго і ретельно. Хоч мені дісталася другорядна роль, проте це був мій акторський дебют. Хотілося все зробити якнайкраще. Повна зала людей. Яскраві костюми у світлі прожекторів. Гупання серця. А потім — шалена радість, оплески, квіти. Ніколи не забуду цих неповторних відчуттів!

Контрольна роботa 10

1. Г

2. А

3. Б

4. 1В 2Д 3Б 4Г

5. 1Б 2А 3Г 4Д

6. 1В 2Б 3Д 4Г

7. 1) І__ , і __, і __ — __ __. 2) __ __, __, __, __. 3) _ _ _: і _ _ _, і _ _ _, і _ _ _ — __ __. 4) _._._ __ __: _._._ і _._._, _._._ й _._._.

9. Посеред дитинця колишнього Тустанського замку, нині оточеного лише перснем зубчатих скель, під самим небом археологи розкладають купальську ватру. Я приїхав сьогодні вранці, о шостій чи о сьомій. Уже майже цілий день спостерігаю за роботою археологічної групи. Ніхто не заважає мені стояти біля пройми з вправленими дубовими в’їзними воротами. На моїх очах із пазів Каменю виростають рублені стіни старовинного замку — вежі й галереї, невідомо ким поставлені в тьмяному проваллі замку'. Між мною і археологами, цими справжніми майстрами чародійства, повільно густішає темрява, відокремлюючи мене в самотину.

11. 1) Хлопець, той веселун і базіка, за два роки змінився, виріс, змужнів. 2) Нарешті ми побачили озеро — велике синє дзеркало. 3) Ліс — страшна зелена хмара — з усіх боків обступає село.

12. У кожного є свої особливі місця — куточки землі, із якими пов’язані особливі спогади. Для мене цим особливим куточком стало невеличке приморське місто Бердянськ — моя батьківщина. Тут пройшло моє дитинство. Кожна вуличка, кожен будиночок, кожна доріжка — вони такі знайомі й рідні. Усе тут особливе: і величезні, наче казкові, дерева, і гори, вкриті якимось надзвичайним цвітом, і небо — синє-синє, як очі батька. І море тут мов живе, лагідне, як мамина пісня. Де б я не був, куди б не заїжджав, ніде не буває мені так добре, яку рідному місті.

Контрольна робота № 11

1. В

2. Г

3. В

4. 1В 2Г 3Д 4А

5. 1А 2Б 3В 4Д

6. 1В 2Д 3А

7. (1) Як на місці дерев’яної дядькової хати почали зводити багатоповерховий дім, яблуня стаза всім на заваді. (2) Перепало яблуні від усіх. (3) Могутній грузовик зачепив її бортом і відчахнув гілку, а кран шарпнув піддонам по верхівці, і та знівечено обвисла. (4) Виконроб розпорядився вирвати дерево з коренем, але бульдозерний трос не витримав, тріснув, тільки глибоко в’ївся в стовбур і вирвав кусень кори аж до білого.

(5) У дамі вже оселилися новосели, але за клопотами ні в кого не знаходилося часу підрізати яблуню, замастити рани. (6) А вона взяла та й зацвіла рясно-прерясно. (7) Ось у кого повчитись би щедроти і приязні.

8. 3; 4; 5

9. 2; 4; 7

10. 1) Ти відпочив, і тобі знов хочеться працювати. 2) Прийшла зима, і земля вкрилася білою пухнастою ковдрою. 3) Уночі була гроза, проте ранок видався на диво ясний.

11. (Розпов., неокл., складне, складносурядне, складається з 2-х частин: 1) односкладне, означено-особове, поширене, неускладнене, повне; 2) двоскладне, поширене, неускладнене, повне).

12. 1) День довгий, а ніч коротка. 2) Батьки вели між собою неспішну розмову, а діти тихенько гралися поруч. 3) Або ти вибачишся, або я перестану називати тебе другом.

Контрольна робота 12

1. А

2. Г

3. В

4. 1B 2А 3Б 4Г

5. 1Б 2А 3В 4Г

6. 1Д 2Г 3В 4А

7. Прийменники готові вічно стояти при іменнику, а сполучники мають інше бажання. (2) Хоча в багатьох підручниках і посібниках їм приписують те, що не зовсім відповідає справжньому стану речей і що часто не підтверджується. (3) Часто читаємо, що сполучники поєднують слова і служать для зв’язку частин складного речення. (4) На першому місці, як бачите, стоять слова. (5) Якби сполучник міг говорити, то він сказав би відверто, що йому більше подобається поєднувати щось більше за слово. (6) Сполучники трудяться у синтаксичному царстві натхненно, об’єднуючи прості речення у складні. (7) Сурядні сполучники виступають за певну рівноправність частин складного речення, а підрядні роблять одну з частин підпорядкованою, підлеглою (за І. Вихованцем).

8. 2; 3; 5

9. 2 [...], що (...) і (...). (З однорідною підрядністю)

5 Якби (...), то [...], що (...). (З неоднорідною підрядністю)

10. 1) Коли я згадую ту ситуацію, то відчуваю докори сумління. 2) Коли я переглянув цей фільм удруге, мені стала зрозуміла його ідея. 3) Я відчув полегшення тільки тоді, коли пробачив тобі.

Складнопідрядне речення з кількома підрядними, з комбінованою однорідною та послідовною підрядністю: [ ], яка? (означ.), яка? (означ.), яких? (означ.).

12. Микола знав, що дощ більше не йтиме і що день буде сонячним. Коли чую спів солов’я, мені здається, що то співає моя душа Я прийшов, щоб віддати тобі книгу, яку брав учора.

Контрольна робота № 13

1. В

2. В

3. Г

4. 1Г 2Д 3А 4В

5. 1Б 2Г 3А 4В

6. 1Б 2А 3Д 4Г

7. 9

8. 1,4

9.

10. 1) Тепер я знаю: ти мій найкращий друг. 2) Зазнаєш поразки — станеш мудрішим. 3) Метушня слабким притаманна, безголосим властивий галас.

11. Коли я почув мамин голос, то злякався: може, вона вже знає про мій вчинок, але мати, дізнавшись про все, навіть не сварила мене, бо вона завжди все правильно розуміла.

12. Який яскравий та різнобарвний світ! У ньому існує безліч різноманітних кольорів та їх відтінків. Іноді я думаю: «Що як усе було б чорно-білим?» Бабуся каже, що тварини не бачать кольорів. Невже їм не сумно від того?

Контрольна робота № 14

1. Б

2. В

3. Б

4. 1Д 2Б 3Г 4А

5. 1В 2Д 3А 4Б

6. 1Б 2В 3А 4Д

7. 3; 2; 5; 1; 4

8. За часом навздогін.

9. Рефрен (анафора).

10. Офіційно-діловий: Оголошення: Увага! 25 серпня в актовій залі ПК «Адоніс» відбудеться перший етап фестивалю народної пісні «Червона калина».

Початок о 9.00.

Довідки за телефонам 911-37-21.

Науковий: Народна пісня — давній за походженням вид фольклору. Це невеличкий ліричний вірш, що має куплетну побудову і призначений для виконання співам. За тематикою народні пісні поділяються на календарно-обрядові, соціально-побутові, родинно-побутові та епічні пісні.

Публіцистичний: Народна українська пісня! Що за милозвучність та краса, не кажучи вже про класичну простоту та безпосередність натхнення! Се — джерело, із якого на здоров'я довго ще будуть пити нащадки. Влучність вислову — надзвичайна, а стислість просто не передатна.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.